Registernämndens uppdrag en flopp

Registernämndens uppdrag en flopp - Registernämnden fick förra hösten ett viktigt uppdrag av regeringen. Det gällde att undersöka om det fanns fler Torsten Leander fall. Nämndens besked i dag var: vet ej. - Detta måste betraktas som en flopp, säger Rose-Marie Frebran, vice talman och kristdemokratisk riksdagsledamot, i en kommentar till registernämndens presenterade arbete. Varken Underrättelsenämndens rapport för en tid sedan eller nu Registernämndens rapport, minskar behovet av en granskningskommission av hela övervaknings-sverige. Det är olyckligt att regeringen låtit tiden gå, för att invänta dessa båda rapporter. Nu måste Göran Persson göra allvar av sitt tal om partiledaröverläggningar, så att inte ytterligare tid förloras. För mer information: Anders Broberg pressekreterare tel. 08-786 56 80 mobil. 070-595 81 51 Rose-Marie Frebran riksdagsledamot tel. 08-786 44 51 m-sök. 0746-34 43 60 hemsida: www.kristdemokrat.se