Amerikansk bluesgigant på Musik i Väst-turné

Amerikanska Debbie Davies är en av bluesens absolut största gitarrister, men också stark sångerska och duktig låtskrivare som verkligen ger allt för bluesen. Här lovar hon att bjuda på en oförglömlig show, självklart späckad med maffiga gitarrsolon, där bluesklassiker varvas med egna låtar från hela hennes framgångsrika karriär. Som de erfarna artister de är, väljer bandet vid varje konsert låtar efter den speciella känsla som uppstår i mötet med publiken just i stunden. Här har hon med sig Don Castagno, trummor, Alan J Hager, basgitarr samt Debbie Davies själv, gitarr & sång.
Debbie Davies och bandet finns tillgängliga för intervjuer.

Ny skiva Debbie Davies senaste skiva kom för bara några veckor sedan. Den heter ”Blues Blast” och hon spelar tillsammans med specialinbjudna gäster.

Webb Se www.debbiedavies.com eller www.miv.se för mer information.

Pressbilder Pressbilder finns på Musik i Västs webbplats www.miv.se. Klicka på PRESS och sedan PRESSBILDER. Alla bilder ligger i alfabetisk ordning.

Konserter 2007-10-26 Scandic Plaza, Puben P & B, Borås 2007-10-27 Villa Belparc, Göteborg 2007-10-28 Folkets hus, Skene 2007-10-29 Kulturhuset, Stadsteatern, Skövde 2007-10-30 3 Trappor Upp, Tranemo 2007-11-01 Kulturhuset Futura, Tanumshede 2007-11-02 Restaurang Blomberg, Kinnekulle 2007-11-03 Barracuda, Lysekil

Kontakt Marie Tarrach Bävholm på Musik i Väst Telefon 031 10 21 19, 0703 49 21 59 E-post marie.bavholm@miv.se

________________________

Musik i Väst Box 3066 SE 400 10 GÖTEBORG

Org.nr: 232100-0131

Musik i Väst är en del av Västra Götalandsregionen. Läs mer på www.miv.se.

Kultur i Väst är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen. Vi arbetar för ett brett och inkluderande kulturliv som når och angår invånarna i Västra Götaland. Grunden i vårt arbete är att stärka kulturen och dess roll i samhället. För att åstadkomma det samarbetar vi med kulturlivets aktörer både regionalt, nationellt och internationellt. På Kultur i Väst arbetar vi med alla konstarter men också med arrangörsutveckling, samhällsutveckling, mångfaldsfrågor, jämställdhet och tillgänglighet inom kulturen. Läs mer på kulturivast.se