Anders Ekborg till Skövde

I sommar har bland andra vokalgruppen Kraja, accordeonisten Minna Weurlander, riksspelmännen i Dråm, folkmusikkollektivet Räfven, skotska Lori Watson Three och Dana Dragomir med sin fantastiska panflöjt besökt kyrkorna på Billingen. På söndag avslutas Musik på Billingens sjunde år med Anders Ekborg. Sångaren, musikalartisten och skådespelaren Anders Ekborg behöver knappast någon närmare presentation. Det räcker med att nämna Kristina från Duvemåla, Chess och Jesus Christ Superstar där han har gjort roller som fått både kritiker och publik att jubla. Plus flera film- och tv-roller. Men nu är det den egna skivan ”Äkta vara” som gäller.
Vid konserten på söndag har Anders Ekborg med sig Anders Lundqvist på piano och Bengt Magnusson på gitarr.

2007-08-26 kl 19.00 Anders Ekborg, S:ta Helena kyrka, Skövde

Arrangörer Bakom konsertserien Musik på Billingen står Norra Billings pastorat, Norra Kyrketorps pastorat, Svenska Kyrkan i Skövde, Skövde kommun, Sensus samt Musik i Väst.

Pressbild http://www.musikivast.se/meny_press/pressbilder/Ekborg_Anders.jpg eller http://www.musikivast.se/meny_press/pressbilder/Ekborg_Anders_2.jpg

Webbplats http://www.musikpabillingen.se

Kontaktperson Ola Brandelius på Musik i Väst tel 031 10 21 26 mobil 0703 49 21 66 e-post ola.brandelius@miv.se

___________________________ Musik i Väst Box 3066 SE 400 10 GÖTEBORG

e-post: info@miv.se http://www.miv.se

Musik i Väst är en del av Västra Götalandsregionen.

Kultur i Väst är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen. Vi arbetar för ett brett och inkluderande kulturliv som når och angår invånarna i Västra Götaland. Grunden i vårt arbete är att stärka kulturen och dess roll i samhället. För att åstadkomma det samarbetar vi med kulturlivets aktörer både regionalt, nationellt och internationellt. På Kultur i Väst arbetar vi med alla konstarter men också med arrangörsutveckling, samhällsutveckling, mångfaldsfrågor, jämställdhet och tillgänglighet inom kulturen. Läs mer på kulturivast.se