Bluesmöte – Möller, Bibb & Reiersrud

Ale Möller sammanför två av sina blueshjältar, Eric Bibb och Knut Reiersrud, i ett unikt möte.

Tre av musikvärldens giganter står på scen tillsammans – med blues, världsmusik och folkmusik av bästa klass är musikerkungarna redo att få publiken att hisna. Under Kultur i Väst-turnén besöker de Vänersborg, Borås, Uddevalla och Lerum.

Multiinstrumentalisten och världsmusikern Ale Möller bygger ett eget musiklandskap, grundat på traditioner från många håll. Få kan som Ale Möller skapa tokglädje både på och utanför scenen.

Eric Bibb växte upp i New York i en familj full av musiker. Som innerlig bluestolkare med en varm och sammetslen röst, är han prisad världen över. Han förenar soul, jazz, gospel och blues som ingen annan.

Den egensinnige norske bluesgitarristen Knut Reiersrud är en pionjär inom den skandinaviska världsmusiken. Med stor nyfikenhet har han skapat ett eget sound genom att sammanföra folkmusik från olika delar av världen. Han har öppnat öronen för nya klanger i bluesens värld för den breda publiken.

Turnéplan

Torsdag 11 april kl 19.00, Vänersborgs teater, Vänersborg
Arr. Vänersborgs Musikförening

Fredag 12 april kl 19.00, Stadsteatern, Borås