Fransk vinnarjazz på turné i Västra Götaland

Ozma startar med jazz. Men inte på något introvert och svårbegripligt sätt, inte alls. Det här är kul! Inspirationen kommer från band som Dave Holland Quintet, Aka Moon och Steve Coleman.
Balansen mellan improvisation och skrivet material sköts med en perfektionism som hade kunna vara smått odräglig om det hade handlat om någon annan. Ozma kombinerar den dock med en fantastisk förmåga att kommunicera med sin publik. Och resultatet är strålande! Ozma har vunnit första pris i tävlingen Concours National de Jazz á la Défens (fransk nationaltävling för jazz) och trombonisten Guillaume Nuss vann även solistpriset. Bandets stöds av franska kulturrådet.

Mer information Läs mer på Ozmas webbplats, www.ozma.fr, eller på MySpace, www.myspace.com/ozmajazz samt på Musik i Västs webbplats www.miv.se. Där finns också pressbilder.

Konserter och workshops Ozma ger workshops för elever på kulturskolor på dagtid och offentliga konserter på kvällen samtliga speldagar.

Turnéplan 2007-11-07 Billströmska Folkhögskolan, Tjörn 2007-11-08 Puben P&B, Scandic Plaza, Borås 2007-11-09 Parkgården, Svenljunga 2007-11-10 Esplanadteatern, Lidköping 2007-11-12 Musik i Västernorrland 2007-11-13 Musik i Västernorrland

I samarbete med ABF.

Kontakt Daniel Bothén på Musik i Väst tel 031 10 21 16, 0703 49 21 67 e-post daniel.bothen@miv.se

________________________

Musik i Väst Box 3066 SE 400 10 GÖTEBORG

Org.nr: 232100-0131

Musik i Väst är en del av Västra Götalandsregionen. Läs mer på www.miv.se.