Göteborg Baroque tar sig an Bach

Om Göteborg Baroque Göteborg Baroque är en ensemble bestående av sångare och instrumentalister inriktade på 1600- och 1700-talsmusik. På repertoaren finns välkända verk som Magnificat av J S Bach och Messias av G F Händel, men även spännande barockmusik som inte framförs lika ofta. Göteborg Baroque väljer att framföra även de större verken med få sångare och instrumentalister då det ger musiken en större tydlighet och utmanar ensemblen till solistiska initiativ.
Hemmaarenan är Christinae kyrka i Göteborg, men ensemblen drar också ut på turnéer, i september besökte den till exempel Tyskland. Läs mer och se recensioner på www.goteborgbaroque.se

Konserter med Musik i Väst hösten 2007 2007-10-06 kl 17.00 Christinae kyrka, Alingsås 2007-10-07 kl 18.00 Kinna kyrka, Kinna För Göteborg Baroques övriga konserter, se gruppens webbplats www.goteborgbaroque.se.

Program oktober 2007: Bara Bach Johann Sebastian Bach 1685-1750 Wer nur den lieben Gott lässt Walten, BWV 93 Konsert för oboe och violin c-moll, BWV 1060
Paus Mässa g-moll, BWV 235

Pressbild Pressfoto på Göteborg Baroque finns att hämta på Musik i Västs webbplats, www.miv.se. Klicka på PRESS, sedan PRESSBILDER.

Kontakt Ola Brandelius på Musik i Väst Telefon 031 10 21 26 Mobil 0703 49 21 66 E-post ola.brandelius@miv.se

___________________________ Musik i Väst Box 3066 SE 400 10 GÖTEBORG

e-post: info@miv.se http://www.miv.se

Musik i Väst är en del av Västra Götalandsregionen.

Kultur i Väst är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen. Vi arbetar för ett brett och inkluderande kulturliv som når och angår invånarna i Västra Götaland. Grunden i vårt arbete är att stärka kulturen och dess roll i samhället. För att åstadkomma det samarbetar vi med kulturlivets aktörer både regionalt, nationellt och internationellt. På Kultur i Väst arbetar vi med alla konstarter men också med arrangörsutveckling, samhällsutveckling, mångfaldsfrågor, jämställdhet och tillgänglighet inom kulturen. Läs mer på kulturivast.se