Habib Koité inviger Planetafestivalen i morgon

En av Afrikas populäraste artister öppnar Planetafestivalen i Göteborg i morgon. Habib Koité och hans band Bamada från Mali är först ut av en lång rad storheter: The Skatalites (Jamaica), Mamani Keita (Mali), Fanfare Ciocarlia (Rumänien), Darga (Marocko) och Solo Cissokho/Ellika Frisell (Senegal/Sverige). Plus ännu fler konserter, seminarier, kurser, lunchkonserter, danskvällar, utställningar och filmer.

I morgon onsdag den 31 oktober startar alltså Planetafestivalen i Göteborg och pågår till den 4 november. Vi som jobbar i Planetanätverket är överens om att denna 4:e festival kommer att bli den bästa hittills.
Festivalprogrammet kan hämtas hos alla arrangörer (se lista nedan), på Stadsbiblioteket eller laddas ner från Musik i Västs hemsida via denna direktlänk (pdf): www.miv.se/pdf/PlanetaProg_2007.pdf

Planeta är ett nätverk av konsertarrangörer och kulturaktörer i Göteborg och Västsverige som med gemensam kraft verkar för att öka utbudet av och intresset för musikalisk mångfald. För fjärde året i rad samordnar vi oss i en musikfestival, som är unik på det sättet att den varken har en festivalorganisation eller gemensam ekonomi. Programläggningen gör vi tillsammans, men varje arrangör ansvarar för sina evenemang.
På vår gemensamma webbplats www.planeta.se finns ett kalendarium där vi lägger in våra konserter året om.

Planetamedlemmar/festivalarrangörer Club Barbés, Club Continental, ettUtre, Folkuniversitetet, Frölunda Kulturhus, Göteborgs Stadsteater, Högskolan för scen och musik, Kalebassi, Kardemumma, Kulturhuset Blå Stället, Kulturhuset Oceanen, Musik i Väst, Musikens Hus, Nefertiti, Sjöfartsmuseet, Världskulturmuseet och Worldmusic Oasis. Festivalen får stöd av Folkuniversitetet och Musik i Väst.

Kontakta oss I slutet av festivalprogrammet finns webbadresser till samtliga arrangörer. Det går också bra att kontakta mig, Carita Forslund på Musik i Väst, som hjälper dig att hitta rätt person beroende på vad det gäller.
Tel 031 10 21 34, 0703 49 21 63 E-post carita.forslund@miv.se ______________________ Musik i Väst Box 3066 SE 400 10 GÖTEBORG

Huvudkontor: Vallgatan 38 tel: 031 10 21 00 fax: 031 10 21 01 direkt: 031 10 21 37 mobil: 0703 49 21 54

Org.nr: 232100-0131

Musik i Väst är en del av Västra Götalandsregionen. Läs mer på www.miv.se.