Kulturlabbet ger Knaster i Göteborg och Stenungsund

Under oktober-november turnerar Knaster för Musik i Väst och besöker Mölnlycke, Göteborg, Stenungsund, Svenljunga, Ulricehamn och Kinna.
Föreställningar 2007-10-02 kl 18.30 Kulturhuset, Mölnlycke 2007-10-11 kl 18.30 Världskulturmuseet, Göteborg 2007-10-13 kl 13.30 Kulturhuset Fregatten Stenungsund 2007-11-10 kl 16.00 Teaterbiografen, Svenljunga 2007-11-21 kl 19.00 Tingsholmsgymnasiet, Ulricehamn 2007-11-25 kl 13.00 Kinna Teater, Kinna Kulturlabbet Kulturlabbet är en arbetsplats för människor med intellektuella funktionshinder. Där arbetar människor som är intresserade av dans, musik, bild och teater. De producerar egna föreställningar, bl a har Kulturlabbets dansare framträtt på Atalante, 24 kvadrat, Världskulturmuseet och Göteborgs Stadsteater. Kulturlabbet finns i Göteborg, på Önskevädersgatan 1 i Biskopsgården. Se www.kulturlabbet.se.

Pressbilder Pressfoto på Knaster finns att hämta på Musik i Västs webbplats, www.miv.se. Klicka på PRESS, sedan PRESSBILDER.
Kontakt Jenny Lindberg på Musik i Väst 031 10 21 35, 0703 49 21 65 jenny.m.lindberg@miv.se ________________________

Musik i Väst Box 3066 SE 400 10 GÖTEBORG

Org.nr: 232100-0131

Musik i Väst är en del av Västra Götalandsregionen. Läs mer på www.miv.se.

Kultur i Väst är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen. Vi arbetar för ett brett och inkluderande kulturliv som når och angår invånarna i Västra Götaland. Grunden i vårt arbete är att stärka kulturen och dess roll i samhället. För att åstadkomma det samarbetar vi med kulturlivets aktörer både regionalt, nationellt och internationellt. På Kultur i Väst arbetar vi med alla konstarter men också med arrangörsutveckling, samhällsutveckling, mångfaldsfrågor, jämställdhet och tillgänglighet inom kulturen. Läs mer på kulturivast.se