Lång, skön sommar med Musik i Väst

Musik på Billingen har redan dragit igång. Musik på slott och herresäten startar den 29 juni, Musik på Torpa Stenhus inleds den 30 juni och Kammarmusikfestival Stenungsund, Tjörn och Orust 24-28 juni är snart här. Uddevalla Folkmusikfestival 6-9 augusti väntar, liksom Göteborgs Kulturkalas 11-16 augusti. Musik i Väst-sommaren är i full gång, välkommen!

Musik på Billingen
Musik på Billingen är ett samarbetsprojekt mellan Musik i Väst, Sensus, Skövde Kommun, Skövde Kyrkliga Samfällighet, Norra Kyrketorps Pastorat och Norra Billings pastorat. Konsertserien sponsras av Swedbank. Vi på Musik i Väst tipsar gärna lite extra om Lissa Schneckenburger Trio från USA som turnérar i Västra Götaland i sommar och som spelar i Sjogerstads kyrka den 9 augusti. Läs mer på www.musikpabillingen.se

Kammarmusikfestival Stenungsund, Tjörn och Orust
Festivalen arrangeras av Musik i Stenungsund, kommunerna Stenungsund, Tjörn och Orust, samt Musik i Väst. Medarrangör är Svenska Kyrkan i Stenungsund, Studieförbundet Vuxenskolan och Sensus. Festivalen arrangeras på uppdrag av Västra Götalandsregionen. Musik i Väst tipsar särskilt om en konsert med deltagarna i kursen Kammarmusik för unga söndagen den 28 juni. Läs mer på www.kammarmusikfestivalen.se

Ola Brandelius på Musik i Väst
E-post ola.brandelius@miv.se

Musik på slott och herresäten
Musik på slott och herresäten är ett samarbete mellan kommunerna Lidköping, Götene, Grästorp, Skara och Vara samt ABF och Musik i Väst. Vi på Musik i Väst framhåller även här gärna  Lissa Schneckenburger Trio från USA som turnerar i Västra Götaland i sommar och som spelar på Särestads Lantbruksmuseum den 12 augusti. Läs mer på  www.musikpaslott.se

Musik på Torpa Stenhus
Per Gross, Titti Sjöblom & Erling Eliasson samt Ann Kristin Hedmark Trio gästar Torpa Stenhus utanför Borås. Läs mer på www.torpastenhus.se

Roland Haraldsson på Musik i Väst
E-post roland.haraldsson@miv.se

Uddevalla Folkmusikfestival
Festivalen är ett samarbete mellan Spelmansförbunden i Bohuslän, Dalsland och Västergötland, Världens musik och dans, Bohusläns museum, Kultur och fritid, Uddevalla och Musik i Väst. Även här finns möjligheten att se  Lissa Schneckenburger Trio och irländaren  Alan Kelly med band samt Musik i Västs egen World Wide Orchestra. Läs mer på www.folkmusikfestival.uddevalla.se

Göteborgs Kulturkalas
Sista chansen att se  Lissa Schneckenburger Trio som spelar i Göteborg den 13 augusti. Läs mer på www.goteborg.com

F ör mer information kontakta
Göran Berg på Musik i Väst
E-post goran.j.berg@miv.se

Finns på www.miv.se/new/press/pressbilder

___________________________
Musik i Väst
SE 400 10 GÖTEBORG

Huvudkontor: Vallgatan 38
tel: 031 10 21 00
fax: 031 10 21 01

e-post: info@miv.se

Musik i Väst är en del av Kultur i Väst, Västra Götalandsregionen.