Musik i Väst på Göteborgs Kulturkalas

Musik i Väst har gjort det till en tradition att bidra till det digra utbudet på Kulturkalaset i Göteborg (fd Göteborgskalaset). I år har vi en egen folkmusikkväll med bl a två skotska band på Trädgårdsföreningen.

Onsdag 15 augusti: Musik i Väst-kväll i Trädgårdsföreningen Vi bjuder på en helkväll med nutidens traditionella musik! Två kanonakter från Skottland och en fenomenal från vår egen trakt förgyller sommarkvällen: 20.00 Lori Watson Three Varsamt och skickligt under ledning av violinisten, sångerskan och kompositören Lori Watson vårdar detta band sin hemtrakts traditioner på ett lysande sätt.
Lori Watson, fiol, sång, Fiona Young, dragspel och Innes Watson, gitarr.
Pressbild: http://miv.se/meny_press/pressbilder/Lori_Watson.jpg Hemsida: http://www.loriwatson.co.uk 21.00 Susanne & Louise Fioler och röster är instrumenten för Susanne Lind och Louise Schultz. Spännande folkmusik, eldigt spel och medryckande rytmer är att vänta.
22.00 Finlay MacDonald Band Säckpipespelare som blandar traditionellt och nyskrivet material med moderna grooves. Bandet är ett av Skottlands unga heta akter som leverera sin tunga jazz-funk-folk på ett sätt som tänder den mesta kräsna publik på alla cylindrar.
Musik i Väst presenterar Finlay MacDonald Band från Skottland i samarbete med Västra Götalandsregionens kultursekretariat och Scottish Art Council.
Läs mer och lyssna: http://myspace.com/finlaymacdonaldband

Lördag 18 augusti kl 12.00: Sommarblås på Kungstorget Vårt populära blåsorkesterläger för ungdomar avslutas alltid med en stor konsert på kalaset. Räkna med dansanta låtar och kanske inslag av samba!

Kalasmusikanterna Musik i Väst medverkar dessutom i projektet Kalasmusikanterna, med bl a unga gatumusiker som kan höras i Göteborg under kalaset. Läs mer om det här: http://kalasmusikanterna.se

Kontaktperson Carita Forslund, programinformatör tel 031 10 21 34, 0703 49 21 63 e-post carita.forslund@miv.se ___________________________ Musik i Väst Box 3066 SE 400 10 GÖTEBORG

e-post: info@miv.se http://www.miv.se

Musik i Väst är en del av Västra Götalandsregionen.