Rhythm Art Duo – nutida konstmusik för slagverk

Med en lätt och lekfull attityd och ett sevärt samspel fångar slagverkarna Daniel Berg och Fredrik Duvling varje publik. På de melodiska slagverksinstrumenten vibrafon och marimba skapar de smeksamma klangmattor, men kan också visa på en imponerande millimeterprecision. I helgen har du chans att höra duon i Lidköping.

Daniel Berg och Fredrik Duvling har spelat tillsammans sedan 1992. I dag har deras Rhythm Art Duo en omfattande konsertverksamhet och är flitigt anlitad av skolor, kyrkor och kammarmusikföreningar runt om i Sverige. Duon har också turnerat både i Sverige och Europa.

Daniel Berg är en framgångsrik slagverkssolist med marimba som huvudinstrument. Han har gjort inspelningar för radio och TV och spelat in flera skivor med musik för marimba och kammarmusik. Till vardags undervisar Daniel vid Ljungskile folkhögskola, Musikhögskolan i Örebro samt vid Högskolan för Scen och Musik i Göteborg.

Fredrik Duvling är slagverkare med bred musikalisk bakgrund. 1998–2003 var han anställd vid Det Kongelige Kapel i Köpenhamn, efter det har han verkat som frilansmusiker både som orkester- och kammarmusiker vid bland annat Göteborgsoperan, Göteborgs Symfoniker, Kungliga Hovkapellet i Stockholm och Malmö Symfoniorkester.

Daniel Berg, marimba, slagverk

Fredrik Duvling, vibrafon, slagverk

Konsertinformation
Söndag 28 september kl 18.00, S:t Nicolai kyrka, Lidköping