Uddevalla Folkmusikfestival 2007

Festivalens konsertprogram inleds med en konsert med Martin Martinsson-låtar, klockan 19.00 på torsdag på Bohusläns museum. I samband med konserten släpps skivan "Martin Martinsson - sångarporträtt" och Anna Kerstin Kjellman från Svenskt Visarkiv är på plats för att presentera skivan.

Program Torsdag 9 augusti 10.00 Kurs för musiklärare, Kulturskolan 19.00 Konsert med Martin Martinsson-låtar (med Margareta Martinsson, P-O Johansson och Gjert Magnusson) + Susanne (Lind) & Louise (Schultz), Bohusläns museum

Fredag 10 augusti 19.00 Konsert med Niklas Larsson-låtar (med Marie Stensby, Pelle Gustafsson, Hanna Wiskari och Emma Johansson), Bohusläns museum 20.00 Räkfrossa Susanne & Louise, M/S Byfjorden 22.00 Lori Watson Three + Burgess, Ådin och Wingård, Carlia 24.00 Folkmusikklubb med artister, öppen scen m.m., Carlia

Lördag 11 augusti Plats: Bohusläns museum där inget annat anges 10.00-14.00 Kurser 13.00 Fioli, Fiolej! Familjeföreställning med Susanne Lind 14.30-15.30 Allspelskonsert 15.30-17.30 Folkdanser 17.30 Hemållt på fläck 18.00-24.00 Spel- och danskväll 20.00 Räkfrossa med allsång, M/S Byfjorden 22.00 Ale Möller Band + World Wide Orchestra, Carlia 24.00 Folkmusikklubb med artister, öppen scen m.m., Carlia

Söndag 12 augusti 11.00 Spelmansgudstjänst Musikalisk ledning: Göran Premberg, Uddevalla kyrka. Ett samarrangemang med Sensus och Uddevalla församling.

Pressbilder Finns på Musik i Västs webbplats www.miv.se. Klicka på "Press" och sedan "Pressbilder".

Arrangörer Uddevalla kommun Kultur & fritid, Bohusläns museum, Musik i Väst, Sensus studieförbund samt Spelmansförbunden i Bohuslän, Västergötland och Dalsland.

Programmet (pdf) http://www.folkmusikfestival.uddevalla.se/download/18.34ee4e6611325837f228000525/Program07.pdf

Festivalens webbplats http://www.folkmusikfestival.uddevalla.se

För mer information kontakta Göran Berg på Musik i Väst Telefon 0703 49 21 58
 ___________________________ Musik i Väst Box 3066 SE 400 10 GÖTEBORG

e-post: info@miv.se http://www.miv.se

Musik i Väst är en del av Västra Götalandsregionen.