Kungsleden hyr ut 791 kvm i expansiva Västberga

Kungsleden har tecknat ett treårigt avtal med DocuSolution (som säljer, kopiatorer, skrivare, kontorsmaterial och kaffemaskiner) om att hyra en kontors- och lagerlokal i fastigheten Nattskiftet 15 i Västberga.

Området Västberga är ett av södra Stockholms mest expansiva områden med fokus på kontors- och lagerlokaler samt bostäder. Läget invid Essingeleden och närheten till Midsommarkransen och Liljeholmen gör Västberga till ett attraktivt område för många bolag inom logistik och lagerhantering. Gamla kontorsbyggnader såsom delar av Ericssons före detta huvudkontor längs Södertäljevägen byggs nu om till bostäder vilket bidrar till att industriområdet successivt utvecklas till en spännande stadsdel.

”Det är oerhört glädjande att DocuSolution valt att hyra lokaler av oss. DocuSolution är ett kundfokuserat bolag i en bransch under stor utveckling vilket rimmar väl med den resa Kungsleden gör. Det är också roligt att se hur intresset för Västberga växer eftersom Kungsleden har flera fastigheter i området och därmed kan erbjuda våra hyresgäster olika lösningar i området”, säger Fredrik Lindén, uthyrare på Kungsleden.

Lokalen som DocuSolution ska hyra från och med 1 mars 2015 är på 791 kvm där cirka 50 procent av ytan är lagerytor. DocuSolution kommer göra mindre ombyggnationer av lokalen för att passa deras behov.

”DocuSolution har funnits i Västberga under flera år och vi trivs väldigt bra med området och läget nära Stockholm och viktiga trafikleder. När vi letade ny lokal var det därför självklart att i första hand försöka hitta en flexibel och ändamålenlig lokal i området. Kungsleden presenterade sitt bestånd i området och vi fastnade för lokalen på Drivhjulsvägen som erbjuder en bra mix av kontor och lager”, säger Fredrik Lindström, vd DocuSolution.

Fredrik Lindén, uthyrare Kungsleden | 08-503 052 47 | fredrik.linden@kungsleden.se

Sven Stork, regionschef Stockholm Kungsleden | 08-503 052 06 | sven.stork@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 24/11 2014 kl. 07.00

Kungsledens affärsidé är att äga, förvalta och förädla kommersiella fastigheter i tillväxtregioner i Sverige och leverera attraktiv totalavkastning. Fokus på värdeskapande sker genom att tillgodose kunders lokalbehov genom att förvalta, förädla och utveckla fastigheter samt optimera bolagets fastighetsportfölj. Kungsleden är noterad på NASDAQ Stockholm sedan 1999.

Fredrik Lindén, uthyrare Kungsleden
Fredrik Lindström, vd DocuSolutions