Kungsleden hyr ut till Regus i Kista

Kungsleden har tecknat ett hyresavtal med Regus i fastigheten Färöarna 3 (KistaOne) i Kista. Avtalet innebär att Regus etablerar sitt första kontorshotell i Kista på en yta om knappt 1 500 kvm.

Kungsleden AB (publ) har tecknat ett avtal med den globala kontorshotelloperatören Regus som hyr knappt 1 500 kvm i fastigheten Färöarna 3, mer känd som KistaOne, i centrala Kista. Regus verksamhet väntas vara igång under första kvartalet 2016.

Hyresavtalet innebär att Regus öppnar sitt första kontorshotell i Kista och kan därmed erbjuda en av Stockholms största kontorsmarknader passande lokaler av hög kvalitet för företag att hyra antingen under några minuter eller under flera år. Kunder inkluderar några av världens mest framgångsrika entreprenörer, individer och mulit-nationella företag. Utöver sina 2 600 lägen globalt har Regus redan verksamhet i Stockholm, Solna, Göteborg och Malmö där kontorshotellet i Kista blir deras tionde i Stockholmsområdet.

”Vi är oerhört glada att få välkomna Regus till vår fastighet KistaOne. Efterfrågan från mindre verksamheter som söker attraktiva och moderna kontor under kortare perioder är stort i Kista, vilket gör att Regus verksamhet blir ett viktigt tillskott i KistaOne”, säger Sven Stork, regionchef på Kungsleden.

Efter inflytt blir Regus granne med övriga hyresgäster såsom Enea Data, Aco Hud, Tele 2 och Swedbank.

Sven Stork, regionschef Stockholm Kungsleden | 08-503 052 06 | sven.stork@kungsleden.se

Biljana Pehrsson, vd Kungsleden | 08-503 052 04 | biljana.pehrsson@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 21/1 2016 kl. 07.00.

Kungsledens affärsidé är att äga, förvalta och förädla kommersiella fastigheter i tillväxtregioner i Sverige och leverera attraktiv totalavkastning. Fokus på värdeskapande sker genom att tillgodose kunders lokalbehov genom att förvalta, förädla och utveckla fastigheter samt optimera bolagets fastighetsportfölj. Kungsleden är noterad på NASDAQ Stockholm sedan 1999.

Citat

Sven Stork, regionchef Stockholm på Kungsleden