Kungsleden säljer kyl- och fryslager för 555 Mkr i Helsingborg

Kungsleden har tecknat avtal om försäljning av fastigheten Rausgård 22 i Helsingborg.

Fastigheten Rausgård 22 omfattar 62 000 kvm kyl- och fryslager. Försäljningspriset före avdrag för latent skatt uppgår till 555 Mkr. Köparen tillträder fastigheten under första halvåret 2018. Fastighetens årliga driftnetto uppgår till 39 Mkr.

Ylva Sarby Westman, vice vd och chef fastighetsinvesteringar Kungsleden | 08-503 052 27 | ylva.sarby.westman@kungsleden.se

Henrik Gerdin, transaktionschef | tfn 08-503 052 26 | henrik.gerdin@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 9/2 2017 kl. 07:00.

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare som tillhandahåller attraktiva och funktionella lokaler som berikar människors arbetsdag. Vi skapar värde genom att äga, förvalta och utveckla kontor och andra kommersiella fastigheter i Stockholm och Sveriges övriga tillväxtregioner. En stor del av våra fastigheter ligger samlade i attraktivt belägna kluster där vi även är med och påverkar hela områdets utveckling. Kungsledens mål är att leverera attraktiv totalavkastning på våra fastigheter och till aktieägarna. Kungsleden är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.