Kungsleden säljer Prästgården 12 i Örebro

Kungsleden säljer Prästgården 12 i Örebro Fastighetsbolaget Kungsleden AB (publ) har sålt fastigheten Örebro Prästgården 12 till Henry Ståhl Fastigheter AB för 56,5 Mkr. Fastigheten innehåller ca 6.700 kvm, främst kontors- och butiksyta. Tillträde sker den 1 oktober 2001. För ytterligare information, kontakta: Johan Risberg , vVD, tfn 08-503 052 06, mobil 070-690 65 65 Kungsledens affärsidé är att äga och förvalta fastigheter med långsiktigt hög och stabil direktavkastning. Kungsleden deltar aktivt i de förändringar som den svenska fastighetsmarknaden genomgår genom att utnyttja och vidareutveckla bolagets kompetens att strukturera heterogena fastighetsbestånd. Detta innebär att Kungsledens fastighetsbestånd ofta förändras genom köp och försäljningar. Kungsledens fastighetsportfölj består av 445 fastigheter med ett bokfört värde på drygt ca 8 miljarder kronor. Beståndet finns i totalt 138 kommuner och är koncentrerat till Götaland och Svealand. Kungsleden noteras på O-listan vid OM Stockholmsbörsen sedan den 14 april 1999 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/05/20011005BIT00460/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/05/20011005BIT00460/bit0002.pdf