Storslam för Kungsleden i tävlingen Årets Uthyrare

Det blev storslam för Kungsleden i tävlingen Årets Uthyrare 2016. Bland annat vann Kungsleden titeln Bästa Uthyrningsteam i både region Västra Götaland och i region övriga Sverige. Dessutom gick de individuella förstapriserna för Årets Uthyrare till Kungsledens Helena Dellborg (Västra Götaland) och Louise Appelros (Skåne).

Curt Grundman i region övriga Sverige och Fredrik Lindén i region Stockholm kom på en hedrande andra respektive tredje plats.

”Det är oerhört roligt att se så många av våra medarbetare på topplistan. En stor eloge till vårt fantastiska uthyrningsteam! Att ha en stark uthyrningsorganisation är mycket viktigt för oss som långsiktig fastighetsägare med fokus på kundens behov”, säger Biljana Pehrsson, vd på Kungsleden.

Kungsledens uthyrningsteam består av nio personer stationerade på fyra orter och uthyrningschef är Lena Bredberg.

”En av våra framgångsfaktorer är att vi lyckas vara lyhörda för behoven hos både befintliga och potentiella kunder. Det underlättas av att vi har ett alltmer koncentrerat fastighetsbestånd och att våra förvaltare och uthyrare har riktigt bra lokalkännedom”, säger Lena Bredberg.

Tävlingen Årets Uthyrare anordnas årligen av tidningen Lokalguiden och går ut på att lyfta fram uthyrarnas och mäklarnas roll. Alla uthyrare och mäklare är kvalificerade att delta. Vinnaren i varje region tilldelas titeln Årets Uthyrare samt ett stipendium om 15 000 kronor. Varje region har även en teamtävling där det bästa uthyrningsteamet vinner 10 000 kronor. Läs mer på aretsuthyrare.se.

Helena Dellborg     Louise Appelros

Biljana Pehrsson, CEO Kungsleden | 46 8 503 052 04 | biljana.pehrsson@kungsleden.se
Lena Bredberg, uthyrningschef Kungsleden | 08-503 052 13 | lena.bredberg@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 10/02 2017 kl. 07.00

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare som tillhandahåller attraktiva och funktionella lokaler som berikar människors arbetsdag. Vi skapar värde genom att äga, förvalta och utveckla kontor och andra kommersiella fastigheter i Stockholm och Sveriges övriga tillväxtregioner. En stor del av våra fastigheter ligger samlade i attraktivt belägna kluster där vi även är med och påverkar hela områdets utveckling. Kungsledens mål är att leverera attraktiv totalavkastning på våra fastigheter och till aktieägarna. Kungsleden är noterat på Nasdaq Stockholm OMX Large Cap.

Biljana Pehrsson, vd på Kungsleden
Lena Bredberg, uthyrningschef på Kungsleden