Utvecklingen av affärshuset Tegnér fortsätter - H&M öppnar ny butik om 3000 kvm i november

Kungsleden har tecknat ett nytt hyresavtal med H&M om 3000 kvadratmeter i fastigheten Tegnér 15 i Växjö. Det blev startskottet för ombyggnaden och moderniseringen av affärshuset Tegnér. H&M beräknas öppna för kunder i slutet november 2017.

Kungsleden tar ett helhetsgrepp kring affärshuset Tegnér på Storgatan i centrala Växjö och bygger bort de ineffektiva galleriastråken som finns idag. Butiker och restauranger kommer att få egna entréer och uteserveringar mot Storgatan eller mot den nya innergatan, vilket kommer skapa bättre flöden i kvarteret.

Kungsledens vision är att denna del av Storgatan ska bli en levande gågata där affärshuset Tegnér kommer att bidra till att skapa en pulserande stadskärna med flera trevliga mötesplatser. Förutom butikerna i bottenvåningen inrymmer fastigheten även bostäder och kontor.

Utöver avtalet med H&M har nya avtal tecknats med ett flertal befintliga butiker och restauranger som t ex Pressbyrån, Synsam, Interflora, Apoteket Hjärtat, Cultics och Kjell & co, som nu alla får nya lokaler och lägen i fastigheten. Ytterligare omförhandlingar och nyuthyrningar pågår och i dagsläget finns det bara två lediga lokaler kvar.

”Vi på Kungsleden hälsar H&M hjärtligt välkomna och ser fram emot att fortsätta utveckla affärshuset Tegnér tillsammans med våra nya och gamla hyresgäster”, säger Frida Stannow Lind, Kungsleden.

H&M beräknas öppna för kunder i slutet av november 2017 och projektet i sin helhet beräknas vara helt klart under våren 2018.

Foto: Visionsbild av affärshuset Tegnér

Frida Stannow Lind, fastighetsutvecklingschef Kungsleden | 08-503 052 30 | frida.stannow.lind@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 3/5 2017 kl. 07:00.

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare som tillhandahåller attraktiva och funktionella lokaler som berikar människors arbetsdag. Vi skapar värde genom att äga, förvalta och utveckla kontor och andra kommersiella fastigheter i Stockholm och Sveriges övriga tillväxtregioner. En stor del av våra fastigheter ligger samlade i attraktivt belägna kluster där vi även är med och påverkar hela områdets utveckling. Kungsledens mål är att leverera attraktiv totalavkastning på våra fastigheter och till aktieägarna. Kungsleden är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Frida Stannow Lind, fastighetsutvecklingschef Kungsleden