Kvadrat fortsätter expansionen – öppnar kontor i Göteborg

Report this content

Konsultbolaget Kvadrat fortsätter sin expansion med att öppna ett kontor i Göteborg, bolagets sjunde kontor i Sverige. I torsdags, den 25 september, var det öppet hus för konsulter som är intresserade av att starta eget företag i stark gemenskap tillsammans med Kvadrat. Entreprenörerna Anna Söderlund och Anna Edshage står bakom etableringen.

Under det senaste året har konsultbolaget Kvadrat sett en stark efterfrågan, både från uppdragsgivare och konsulter. Därför har expansionstakten varit hög.
– Göteborgsmarknaden känns som ett naturligt nästa steg i vår landsomfattande expansion, säger koncernchefen Thomas Kjelldorff. Vi finns redan i Jönköping och Malmö, så Göteborg ger oss god närvaro i södra och västra Sverige.

Människorna är det viktigaste för alla konsultbolag därför är man mycket noggrann på Kvadrat när man väljer etableringsansvariga till de olika kontoren.
– Vi har under en längre tid sökt lämpliga personer för att bygga verksamheten i Göteborg. Nu har vi äntligen landat med två av regionens mest drivna och erfarna ledare inom rekrytering och försäljning. Det känns utmanande och kul att etablera kvadratkonceptet i Göteborg, säger Thomas Kjelldorff.

– Vi kom i kontakt med Kvadrat i vintras och insåg direkt att modellen med egenföretagande konsulter i ett exklusivt samarbete skulle kunna förändra marknaden på västkusten, säger Anna Edshage, vd och försäljningsansvarig på Kvadrat Göteborg. Värderingarna och energin i företaget gjorde att vi genast ställde upp som ansvariga för regionkontoret.

– Vi insåg också hur lätt det kommer att bli att växa med det erbjudande som Kvadrat har till konsulterna, säger Anna Söderlund, vice vd och ansvarig för rekryteringen i regionen. Vi har redan efter en månad diskussioner med ett 50-tal högintressanta konsulter.

För mer information om Kvadrats Göteborgs etablering kontakta
Anna Edshage (anna.edshage@kvadrat.se) Mobil: 0705-60 55 77

Anna Söderlund (anna.soderlund@kvadrat.se) Mobil: 0722-00 27 21

Kvadrat har 250 personer verksamma i bolaget. Huvudkontoret ligger i Stockholm med lokalkontor i Göteborg, Jönköping, Örebro, Linköping och Malmö. Omsättningen är cirka 325 Mkr.

Taggar: