Rättelse till pressmeddelandet KVD Bilpriser tar tempen på Volvobilens popularitet

Report this content

I vårt tidigare utskick om Volvobilens popularitet smög det in sig ett fel. Vi ber om ursäkt för det och skickar här en korrekt version.

Idag är det Volvons dag, som infaller varje år den 14 april. KVD Bilpriser, som har sajten bilpriser.se, Sveriges största värderingstjänst för begagnade bilar, har tittat närmare på Volvobilens popularitet. Bland annat visar det sig att Volvo V70 är den bilmodell som just nu är populärast när man tittar på de Volvobilar som värderats flest gånger den senaste månaden på bilpriser.se.

- Volvo är det största bilmärket i Sverige sett till antalet bilar på marknaden. Och med tanke på den väldigt stora volymen, så har bilarna fortfarande generellt ett väldigt bra andrahandsvärde, säger Jonas Björkman, chef för värdering och research på KVD Bilpriser.

KVD Bilpriser är Sveriges största tjänst för värdering av begagnade bilar. Idag är ca 20 procent av alla bilar som värderas på bilpriser.se av märket Volvo och bara i mars gjordes ungefär 240 000 värderingar av Volvobilar på sajten. Förutom alla värderingar som görs, så säljs också drygt 300 Volvobilar i månaden på KVD.se, som är moderbolag till Bilpriser och Sveriges största förmedl                         are av begagnade bilar.

Topp-5 bästa Volvobilarna för plånboken just nu
(Baserat på de bilmodeller som tappar minst i värde under en ettårsperiod.
Mer info i bifogat faktablad.)

1. Volvo V50

2. Volvo C30

3. Volvo S40

4. Volvo S60

5. Volvo V60

De populäraste Volvobilarna på begagnatmarknaden just nu
(Baserat på de bilmodeller som haft flest antal värderingar på Bilpriser.se under mars 2014.
Mer info i bifogat faktabla)

1. Volvo V70

2. Volvo XC60

3. Volvo V50

4. Volvo S80

5. Volvo S60

För mer information om bilmodellerna och topplistornas framtagande, se bifogat faktablad.

För ytterligare information, kontakta: Mathias Björkman, VD, KVD Bilpriser, Tel: 070 996 64 76, E-post: mathias.bjorkman@bilpriser.se

KVD Bilpriser AB är Sveriges ledande bilvärderingsföretag och erbjuder, via www.bilpriser.se, privatpersoner och företag marknadens bredaste utbud av korrekta och trovärdiga fordonsvärderingar. I KVD - koncernen ingår även KVD, Sveriges största marknadsplats för personbilar, tunga fordon, maskiner och andra varor av högre värde.