Fotbollsstjärnan Therese Sjögran i samarbete med KVD

Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar, kvd.se, samarbetar med fotbollsstjärnan Therese Sjögran i sin senaste reklamsatsning. Detta i syfte att locka en bredare målgrupp till KVDs tjänst för begagnade bilar.

- Vi är väldigt glada för samarbetet med Therese. Hon är en stor profil inom svensk fotboll och högaktuell nu när allsvenskan precis har dragit igång. Sedan fotbollsgalan har hon också en tydlig koppling till bilar, säger Benny Karlsson, marknadschef på KVD.

KVD säljer över 23 000 begagnade bilar varje år via sin marknadsplats. Sedan ett år tillbaka hjälper företaget också privatpersoner att sälja sin bil tryggt och säkert online. Via KVDs dotterbolag, bilpriser.se, får användare av tjänsten också tillgång till dagsfärska värderingar av bilen de planerar att sälja eller köpa.

- De flesta känner numera till att Therese är den fotbollsspelare som spelat flest landskamper för Sverige. Men det kanske inte är lika många som är medvetna om att KVD är det företag som säljer flest begagnade bilar i Sverige eller hur vår tjänst fungerar och det vill vi ändra på, säger Benny Karlsson.

Genom rikstäckande radioreklam och möjlighet för köpare att vinna signerade cyklar, hoppas KVD att nå ut till en bredare målgrupp. Alla som köper en bil på kvd.se innan den 31 maj har chansen att vinna en cykel signerad av Therese Sjögran.

– Jag gillade idén direkt. Dels för att jag tycker om bilar och KVDs tjänst, men också för att själva radioreklamen är gjord med glimten i ögat, säger Therese Sjögran.

KVDs radioreklam med Therese Sjögran sänds i Rix FM med start vecka 17.

Lyssna på reklamen här

För mer information kontakta Benny Karlsson, marknadschef på KVD, benny.karlsson@kvd.se eller 0735 58 31 62 eller Dag Thyselius, PR- och informationsansvarig på KVD, dag.thyselius@kvd.se eller 0735 58 31 78.

KVD är Sveriges största marknadsplats för personbilar, tunga fordon, maskiner och andra varor av högre värde. Våra kunder är företag, myndigheter och privatpersoner. Vi testar, värderar och beskriver grundligt våra auktionsobjekt innan vi lägger upp dem till försäljning på www.kvd.se. I KVD-koncernen ingår även Sveriges ledande bilvärderingsbolag Bilpriser med värderingsportalen www.bilpriser.se.