Kunglig S80 säljs på Kvarndammen.se

Under det kungliga bröllopet 2010 var Volvo officiell bil. Nu ligger en av de 85 specialdesignade Volvobilarna ute på auktion på KVD kvarndammens hemsida kvarndammen.se.

Bilen som säljs användes för transporter av bröllopsgäster vid det kungliga bröllopet 2010. Auktionen har redan startat och avslutas på torsdag den 10 maj klockan 19:10. På utsidan har bilen emblem med bröllopssigillet på varje sida. Bilen har vit läderklädsel med bröllopssigillet broderat på nackstöden. Nackstödet på förarplats är dessutom numrerat. Bilen som säljs är nummer 34.

-      Vi förmedlar över 20 000 bilar om året via vår hemsida kvarndammen.se och Volvo är det vanligaste bilmärket. Men vi har inte sålt någon från det kungliga bröllopet tidigare, säger Ulrika Drotz Molin VD på KVD Kvarndammen.

Bilen som säljs är en vit specialdesignad miljöklassad S80 DRIVe, vilket innebär att den är skattebefriad fram till 2015. Brudparet var själva involverade i framtagningen av designen av bilen och var också med och godkände designen. Enligt KVD:s värderingsman är det en snygg bil med bra utrustning som går bra i motor och växellåda.

-          Det är alltid svårt att säga vad sådana här specialbilar kommer att säljas för. Eftersom det är budgivning avgörs det alltid av intresset på marknaden. Vi gör objektiva undersökningar och ger noggranna beskrivningar av alla bilar vi förmedlar. Sedan är det upp till kunderna att själva avgöra vad de är beredda att lägga för bud, avslutar Ulrika.

För mer bilder och information samt detaljerad beskrivning av bilens skick se objektsbeskrivningen på kvarndammen.se
Se bilen när den levererades till det kungliga bröllopet

För mer information och bilder, kontakta Dag Thyselius, PR- och informationsansvarig på KVD Kvarndammen, på 0735-58 31 78 eller dag.thyselius@kvd.se.

KVD Kvarndammen arbetar sedan 1991 med auktioner och värderingar. Auktionssajten kvarndammen.se (kvd.se) är Sveriges största marknadsplats för avyttring av förmåns- och tjänstebilar, maskiner, varupartier samt konkursbon. I KVD-koncernen finns dessutom värderingsportalerna bilpriser.se och marknadspriser.se.