Kvik lanserar stilfulla utemöbler – lagom till vårvärmen

Report this content

Lagom till våren och trädgårdssäsongen lanserar Kvik ett modernt set trädgårdsmöbler som klarar både starkt solsken, regn och rusk och kräver minimalt med underhåll.

Kvik utvecklar inte bara moderna kök, badrum och garderober – nu kommer en helt ny produkt i sortimentet. Den nya gruppen trädgårdsmöbler består av fyra stolar och ett bord i ett modernt och slitstakt material.

Vi försöker hela tiden att ta fram nya spännande produkter till butikerna. Nu när temperaturen långsamt stiger och sommaren inte är långt borta, vill vi ge våra kunder möjlighet att förnya sina trädgårdsmöbler samtidigt som de kikar på ett nytt kök, badrum eller garderob, säger Andrew Long, kategorichef på Kvik.

Minimalt underhåll krävs

Trädgårdsmöblerna är tillverkade i 100 % svart polyuretan, ett mycket hållbart plastmaterial. Möblerna är dessutom färgbeständiga och kommer inte att blekas eller missfärgas av solljus.

Lamellerna i bordet är i svart polywood, ett träliknande plastmaterial som inte kräver annat underhåll än att torkas av med fuktig trasa med jämna mellanrum. Trädgårdsmöblerna tål både regn och snö för den som råkar glömma dem ute till hösten Bordet har en längd på 205 cm och bredd på 90 cm, vilket ger gott om utrymme för de flesta familjer.

Trädgårdsmöblerna kommer att säljas i Kvikbutiker i hela landet från vecka 16.

Pris för bord och fyra stolar är cirka 4 700 SEK.

Extra stolar kan köpas för cirka 930 SEK/styck

För ytterligare information kontakta gärna:
Andrew Long, Kvik A/S, tfn: +45 41 21 89 09. e-post: alo@kvik.dk

Jacob K. Mortensen, PR & Communication Kvik A/S, tfn +45 20 98 44 3, e-post: jkm@kvik.dk

Bilder som bifogas:

1. Nu kommer Kvik med ett modernt set trädgårdsmöbler som klarar alla typer av väder.