• L.Brador/

Ny stretchkollektion arbetsbyxor tänjer på gränserna för full rörelsefrihet på jobbet

Nu kommer nästa generations arbetsbyxor i stretch från L.Brador. Den nya kollektionen har utvecklats för att ge maximal rörelsefrihet på jobbet i nya följsamma material som är extra slitstarka. Stretchtyget skapar bra rörlighet samtidigt som det ger en kroppsnära passform för en komfortabel dag på jobbet.

I år har L.Brador lagt stort fokus på materialet i arbetsbyxorna. För att lösa ekvationen med passform, rörlighet och slitstyrka har L.Brador frångått de material och mönster som traditionellt används. Istället är det material som stretchkevlar och halvpanamaväv som gäller.

-       Det här är en ny generation arbetsbyxor. Vi har lyssnat på våra användare och de vill ha en byxa som ger god rörlighet och som sitter snyggt och är skön. Samtidigt som den naturligtvis ska vara praktisk och funktionell, berättar Tommy Larsson som är kategorichef på L.Brador.

En annan fördel är att eventuella knäskydd hålls på plats och stannar i rätt position, vilket är ett problem med traditionella arbetsbyxor. Genomgående har de nya byxorna en kroppsnära passform med lägre midja än tidigare.

–      Med stretchmaterialet får vi en byxa som är smidig och som ger extremt bra rörlighet och komfort. Halvpanamaväven och stretchkevlar gör byxorna extra slitstarka och mer hållbara, detta är byxor som tål mycket stryk. De är även designade för att sitta fem centimeter lägre än vanligt. Ingen går omkring med byxor uppe vid naveln längre. Så varför ska man behöva göra det i sina arbetsbyxor, menar Tommy Larsson.

Sköna byxor i stretch, denim eller piratmodell med nya skärningar och funktioner
Den nya kollektionen finns i flera varianter och med olika funktioner för stor valfrihet. Modellen 108B är sydd i mörk denimväv med stretchkevlar över knän. För de som vill ha en svalare byxa finns modellerna 125PB och 126B som båda är i kort piratmodell. 104PB är en prisvärd uppföljare till värstingmodellen 105PB – med traditionella bakfickor för den som uppskattar det, men då utan stretch bak och i grenen. Bägge är dock i slitstark halvpanamaväv i polyester/bomull med stretch i front, samt fram- och baksida knä.

För mer information vänligen kontakta:
Tommy Larsson, Kategorichef L. Brador

Om L.Brador
L.Brador utvecklar designade arbetskläder för bygg- och industrisektorn. Utvecklingen sker i nära samarbete med slutanvändaren för att säkerställa en skön passform och hög funktion. Resultatet är arbetskläder som ser bra ut och fungerar ännu bättre att arbeta i. L.Brador säljs och marknadsförs av Skydda Protecting People Europe AB, nordens ledande leverantör av personlig skyddsutrustning för professionella användare.