Förundersökningen avseende jakter i Holmens regi läggs ner

Chefsåklagare Alf Johansson vid Riksenheten mot korruption har idag beslutat lägga ner förundersökningen gällande jakter i Norrköpingsregionen arrangerade av Holmen. Som styrelsens ordförande i Holmen har Fredrik Lundberg varit jaktvärd för dessa jakter.

-           Det är naturligtvis glädjande att åklagaren kommit till slutsatsen att inga överträdelser har skett. Vi kan nu lägga detta bakom oss, säger Fredrik Lundberg.

Stockholm den 12 juli 2017

Vid eventuella frågor kontakta
Roger Ekström, kommunikationsdirektör L E Lundbergföretagen AB, 0709 – 21 65 06

Denna information är sådan som L E Lundbergföretagen AB (publ), org nr 556056-8817, är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 juli 2017 klockan 11:15.