Delårsrapport Januari - Juni 2004

Delårsrapport Januari - Juni 2004 Koncernens verksamhet i sammandrag För perioden januari - juni 2004: - Omsättning: 54,4 MSEK (2,6 MSEK) - Resultat före av- och nedskrivningar - 14,7 MSEK (- 4,0 MSEK) - Resultat före skatt: - 20,1 MSEK (- 5,5 MSEK) - Resultat per aktie: - 0,05 SEK (- 0,10 SEK) - Kassaflöde inkl. emissioner: + 0,5 MSEK (3,0 MSEK) För andra kvartalet 2004: - Omsättning: 29,5 MSEK (1,1 MSEK) - Resultat före av- och nedskrivningar: - 4,4 MSEK (- 2,5 MSEK) - Resultat före skatt: - 7,2 MSEK (- 3,3 MSEK) - Kassaflöde inkl. emissioner: + 3,2 MSEK För ytterligare information kontakta: Jonas Birgersson, Verkställande direktör Telefon: 0705-15 27 62 E-mail: jonas.birgersson@labs2.com Daniel Krook, Finansdirektör Telefon: 046-540 01 39 E-mail: daniel.krook@labs2.com Labs2 är en koncern som med modern teknik, operatörskunskap och egna utvecklingsresurser skapar tjänster för bredband. Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem, egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP telefoni), egen Internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik. Labs2 agerar primärt på den skandinaviska stadsnät och operatörsmarknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund. För den breda allmänheten innebär tjänsteinfrastruktur, valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. Detta uttrycker sig i form av billigare och bättre telefoni och bredbandsuppkoppling samt större utbud av TV, film och musik. Labs2 Group AB (publ) är noterat på Stockholms Fondbörs Nya Marknaden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/20/20040820BIT20010/wkr0001.pdf Hela rapporten