Labs² erhåller beställning av ViaEuropa avseende CMTS-integration med BRIKKS

Labs² har idag erhållit en beställning av ViaEuropa avseende integration av CMTS (cable modem termination system) med affärsstödsystem BRIKKS, som ViaEuropa använder för att hantera ett antal öppna stadsnät.

Arbetet beräknas vara klart innan årsskiftet och kommer att ge ViaEuropa förmågan att leverera öppet nät även över nästa generations kabelTV-nätverk.

”Det finns idag ett stort antal möjliga kunder på den Skandinaviska marknaden att nå via den förbättrade kabelTV-tekniken. När Labs² har levererat denna integration kommer ViaEuropa att i partnerskap med kabelTV-företag kunna erbjuda öppet nät till en helt ny målgrupp” säger Iwe Persson, ViaEuropa.