Labs² fördjupar sitt stöd för olika access-tekniker på uppdrag av Hafslund.

Labs² har idag levererat en omfattande uppgradering till BRIKKS Network System som innebär att ytterligare ett antal accesstekniker och leverantörer av kommunikations-utrustning stöds.

”BRIKKS har redan ett av de mest omfattande stödsystemen för att kunna styra olika former av accesstekniker. I och med dagens uppgradering stödjer BRIKKS bland annat; metro ethernet, fiber to the home, wifi, wimax, xDSL, docsis samt Power Line Communication. Förutom det allmänna stödet för dessa tekniker har vi sedan länge ett nära samarbete med flera av de ledande tillverkarna av kommunikationsutrustning som Cisco och Ericsson. Alla de ovan nämnda accessteknikerna är i aktiv drift och styrs av BRIKKS hos minst en uppdragsgivare. Sammantaget är det min uppfattning att BRIKKS i och med detta har ett i det närmaste komplett stöd till alla kända typer av bredbandsaccess” säger Jonas Birgersson i en kommentar.