Labs2 informerar om avtal med MKB Fastigheter AB om leverans av bredband.

Labs2 informerar om avtal med MKB Fastigheter AB om leverans av bredband. Lund, 11 november, 2003 - Labs2 skrev ett samarbetsavtal den 3 november med en betydande fastighetsägare. Idag kan vi informera om avtalet med MKB Fastighets AB, som har drygt 20 000 lägenheter, kring försäljning av bredband och andra tjänster via Labs2:s helägda dotterbolag Bredband2. Genom avtalet kommer MKB:s hyresgäster att kunna välja Bredband2 som leverantör i konkurrens med andra bredbandsoperatörer. - Det skall bli spännande att vara med i den processen som kommer att ge ett stort antal människor billigare bredband och telefoni. Att MKB har valt en lösning som skapar skarp konkurrens tycker vi är ytterst stimulerande. Vinnaren blir konsumenten när bolagen tävlar med pris och kvalitet, säger Jonas Birgersson, VD för Labs2. - Personligen tro jag att detta kan bli början på något stort. Malmö har i MKB Fastigheter en strategisk spelare som kan bevisa värdet av den nya typen av infrastruktur för en kritisk massa invånare, säger Jonas Birgersson, VD för Labs2. För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 - 515 27 62. [REMOVED GRAPHICS]Labs2 är ett lundabaserat mjukvaruföretag som levererar en digital tjänsteinfrastruktur, Ti BRIKKS 2.7. Detta system skapar stora möjligheter för användaren, valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/11/20031111BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/11/20031111BIT00300/wkr0002.pdf