Labs2 levererar Musicbrigades tekniska plattform med Ti BRIKKS Media System.

Musicbrigade är Europas ledande leverantör av digital musikvideo över Internet, bredband och 3G. Labs2:s mjukvaruenhet för digital media (tidigare Real Life) har sedan slutet av 1990-talet byggt upp en position som en av de ledande leverantörerna av tekniska lösningar för komplex digital media distribution. Man har utvecklat Musicbrigades nuvarande tekniska plattform och arbetar nu sedan en tid tillbaka med uppgradering av denna till nästa generations system. ”Musicbrigade är en spännande utmaning för vilken leverantör som helst, därför är vi naturligtvis glada över deras val av vår kompetens som leverantör av tjänster och system. Denna affär stärker vår position som en ledande leverantör på denna viktiga marknad. Kombinationen av innehållstjänster och operatörernas krav kommer att kunna ge slutanvändarna ett efterlängtat utbud av tjänster. Labs2 räknar med att via våra system bana vägen för många innovativa lösningar, vilket kan ge fina exportmöjligheter.”, säger Jonas Birgersson, VD på Labs2. För mera information, ring Jonas Birgersson på 070 515 27 62.