Labs2 skriver avtal för leverans av bredband i Örebro och Kumla. Avtalet skrivs med Thalamus Operations AB, via dotterbolaget Bredband2 AB. Affären innebär att Labs2 via bredbandsoperatören Bredband2 levererar Ti BRIKKS, bredband och IP-telefoni i Örebro och Kumla. Detta innebär att Labs2 förstärker räckvidden för sina tjänster och når ytterligare slutanvändare. "Thalamus har under en längre tid arbetat med ett stort antal lösningar relaterade till stadsnät och bredband. Genom deras kommunikationsoperatörsverksamhet kommer vi att nå ytterligare två svenska kommuner med ett kraftfullt erbjudande. I de öppna näten är det extra viktigt att ha ett enkelt och tydligt budskap. Vårt enkla erbjudande är snabbare uppkoppling till en lägre kostnad." säger Jonas Birgersson VD på Labs2. "För oss på Thalamus är det naturligtvis intressant att ytterligare en operatör väljer att erbjuda sina tjänster via vårt kommunikationsoperatörskoncept. Bredband2 har tidigare visat att de kan stimulera förändringar i den lokala prisbilden. Detta visar ju styrkan med de öppna näten och ger därför oss ett bra referensobjekt för framtida försäljning." säger PO Andersson, VD på Thalamus Networks AB. "Vi ser nu att sommarens arbete kan omsättas i ett antal nya avtal som gör det möjligt för oss att under hösten nå en betydligt större kundbas än tidigare. Detta tillsammans med den pågående utvecklingen kring nya tjänster gör sammantaget att vi kan se fram emot en intressant bredbandshöst", säger Jonas Birgersson. För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 - 515 27 62 eller PO Andersson på 0431 - 44 54 00. Labs2 är en koncern som med modern teknik, operatörskunskap och egna utvecklingsresurser skapar tjänster för bredband. Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem, egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP telefoni), egen Internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik. Labs2 agerar primärt på den skandinaviska stadsnät och operatörsmarknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund. För den breda allmänheten innebär tjänsteinfrastruktur valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. Detta uttrycker sig i form av billigare och bättre telefoni och bredbandsuppkoppling samt större utbud av TV, film och musik. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/10/20040810BIT20170/wkr0010.pdf