Labs2 skriver avtal med operatören Bahnhof Bredband AB, via dotterbolaget ViaEuropa Infrastructure AB Affären innebär att Labs2 via kommunikationsoperatören ViaEuropa skapar förutsättningar för Bahnhof Bredband att på ett konkurrensneutralt sätt erbjuda sina tjänster till slutkunder i öppna nät. "Dagens affär är lite extra intressant, Bahnhof har en historia som sträcker sig tillbaka till 1994 och brukar allmänt kallas för Sverige första ISP. Under det senaste två åren har de satsat på tillväxt inom det område som är huvuddelen av verksamheten för ViaEuropa nämligen öppna stadsnät. Genom både organisk tillväxt och två strategiska förvärv har Bahnhof seglat upp som en av de största oberoende operatörerna. Detta gör att vi känner extra stor glädje över att hälsa Bahnhof Bredband välkomna bland de operatörer som vi kan erbjuda genom ViaEuropas kommunikationsoperatörs verksamhet" säger Jonas Birgersson VD på Labs2. "Bahnhof bredband bedriver idag en lönsam försäljning av ett antal bredbandstjänster i flertalet av Sverige öppna stadsnät. Genom att deltaga som en partneroperatör tillsammans med ViaEuropa kan vi nå ytterligare kunder och förstärker vår ställning inför de stora öppna nät som kommer att upphandlas under hösten" säger, Oscar Swartz, grundare av Bahnhof Bredband AB. "Avtalet är ett ramavtal, vars första nät är Hammarby-sjöstad. Vi ser med tillförsikt fram emot en intressant med ett antal intressant öppna nät som kommer att upphandlas. Känslan just nu är att vi under sommaren har förstärkt våra kommersiella möjligheter genom det relativt stora antalet aktörer som samlats under kommunikationsoperatören ViaEuropa", säger Jonas Birgersson. För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 - 515 27 62 eller Oscar Swartz på 08-555 771 00. Labs2 är en koncern som med modern teknik, operatörskunskap och egna utvecklingsresurser skapar tjänster för bredband. Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem), egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP-telefoni), egen Internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik. Labs2 agerar primärt på den skandinaviska stadsnät och operatörsmarknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund. För den breda allmänheten innebär tjänsteinfrastruktur valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. Detta uttrycker sig i form av billigare och bättre telefoni och bredbandsuppkoppling samt större utbud av TV, film och musik. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/02/20040802BIT20030/wkr0001.pdf