Labs2 skriver avtal med operatören Blixtvik Internet och Telefoni AB, via dotterbolaget ViaEuropa Infrastructur AB. Affären innebär att Labs2 via kommunikationsoperatören ViaEuropa skapar förutsättningar för Blixtvik att på ett konkurrensneutralt sätt erbjuda sina tjänster till slutkunder i öppna nät. "Detta avtal visar att flera aktörer inser styrkan med öppna nät. Fördelarna för kunderna är att de via Ti BRIKKS kan fritt välja mellan flera leverantörer av bland annat bredband och IP-telefoni." säger Jonas Birgersson VD på Labs2. "Ett antal större fastighetsägare satsar aktivt på att öka mängden neutralt anslutna lägenheter, bland dessa märks Svenska Bostäder och delar av HSB. Genom att Internetoperatörer och kommunikationsoperatörer samarbetar effektivt skapas det ett verkligt alternativ till traditionella lösningar. Detta är en process som vi är glada över att deltaga i" säger, Carl Andersson, VD på Blixtvik. "Avtalet är ett ramavtal, vars första nät är Hammarby-sjöstad. Under hösten kommer vi aktivt att arbeta med att öka antalet operatörer i samarbetet samt erbjuda flera komponenter för att skapa ännu större nytta för konsumenterna", säger Jonas Birgersson. För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 - 515 27 62 eller Carl Andersson på 018 - 843 30 40. Labs2 är en koncern som med modern teknik, operatörskunskap och egna utvecklingsresurser skapar tjänster för bredband. Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem), egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP-telefoni), egen Internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik. Labs2 agerar primärt på den skandinaviska stadsnät och operatörsmarknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund. För den breda allmänheten innebär tjänsteinfrastruktur valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. Detta uttrycker sig i form av billigare och bättre telefoni och bredbandsuppkoppling samt större utbud av TV, film och musik. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/26/20040726BIT20130/wkr0001.pdf