Labs2 skriver avtal med Sollentuna energi AB, via dotterbolaget Bredband2 AB.

Labs2 skriver avtal med Sollentuna energi AB, via dotterbolaget Bredband2 AB. Affären innebär att Labs2 via bredbandsoperatören Bredband2 levererar Ti BRIKKS, bredband och IP-telefoni till det öppna stadsnätet i Sollentuna. Labs2 förstärker i och med detta räckvidden för sina tjänster och når ytterligare slutanvändare. "Stadsnätet i Sollentuna är ett av Sverige äldsta öppna nät. Nätet består av bland annat ett stort antal anslutna lägenheter (ca 11000) och villor (ca 2000) med ett antal tjänsteleverantörer. Det är en tuffa matchen om kunderna i Sollentuna, som vi ser fram emot. Detta kommer att bli ett utmärkt test av hur långt vi på Labs2 har kommit i utvecklingen av attraktiva lösningar baserade på en modern tjänsteinfrastruktur. Även om priserna redan är låga så skall vi nog kunna press dem ytterligare en bit. Dessutom så kommer vi att sats extra mycket på att verkligen ge användarna ordentligt med kapacitet." säger Jonas Birgersson VD på Labs2. "Sollentuna energi har samlat på sig en hel del erfarenhet längs resans gång men det gäller ju alltid att se framåt. En ny operatör innebär alltid lite nya tankar och idéer. Tillsammans med de som redan är aktiva, plus nu även bredband2, skall vi nu förbereda oss för nästa steg i bredbandsutvecklingen." säger Bo Andersson, VD på Sollentuna energi AB. "Eftersom fördelarna är så många med de öppna näten är det inte så ofta man funderar på dess nackdelar. Det finns dock fall när den starka konkurrensen gör att operatörer väljer att begränsa den tillgängliga bandbredden för att sänka sina egna kostnader. Vi tänker använda Sollentuna som ett exempel på att ett lågt pris och högsta hastighet går utmärkt att förena", säger Jonas Birgersson. För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 - 515 27 62 eller Bo Andersson på 08-623 88 00. Labs2 är en koncern som med modern teknik, operatörskunskap och egna utvecklingsresurser skapar tjänster för bredband. Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem, egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP telefoni), egen Internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik. Labs2 agerar primärt på den skandinaviska stadsnät och operatörsmarknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund. För den breda allmänheten innebär tjänsteinfrastruktur valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. Detta uttrycker sig i form av billigare och bättre telefoni och bredbandsuppkoppling samt större utbud av TV, film och musik. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/09/20040809BIT20210/wkr0001.pdf