Labs2 skriver avtal med Strängnäs Energi AB via dotterbolaget Bredband2 AB.

Labs2 skriver avtal med Strängnäs Energi AB via dotterbolaget Bredband2 AB. Affären innebär att Labs2 via bredbandsoperatören Bredband2 levererar Ti BRIKKS och bredband till det öppna stadsnätet i Strängnäs. Labs2 förstärker i och med detta räckvidden för sina tjänster och når ytterligare slutanvändare. "Stadsnätet i Strängnäs har idag två operatörer som erbjuder bredband. Vi kommer att vår vana trogen etablera oss med ett lägre pris och högre kapacitet per användare. Tillsammans med de övriga operatörna ser vi fram emot att skapa en dynamisk marknadsbild som ger användarna mycket att välja mellan" säger Jonas Birgersson VD på Labs2. "För invånarna i Strängnäs kommer ytterligare en operatör att innebär bättre möjlighet att hitta rätt pris/prestanda nivå. Labs2 har även intentionen att inom kort erbjuda Telefoni via bredband. Från stadsnätet ser vi fram emot att ytterligare bolag följer efter och erbjuder telefoni och andra intressanta tjänster till våra abonnenter" säger Johan Wetterberg ansvarig för stadsnätet i Strängnäs. "Jag vill även passa på och tack de användare som hört av sig och kämpat för att Labs2 skall komma till Strängnäs så fort som möjligt. Vi känner oss välkomna och skall göra allt för att svara upp mot era förväntningar.", säger Jonas Birgersson. För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 - 515 27 62 eller Johan Wetterberg på 0152 - 460 04. Labs2 är en koncern som med modern teknik, operatörskunskap och egna utvecklingsresurser skapar tjänster för bredband. Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem, egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP telefoni), egen Internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik. Labs2 agerar primärt på den skandinaviska stadsnäts- och operatörsmarknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund. För den breda allmänheten innebär tjänsteinfrastruktur valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. Detta uttrycker sig i form av billigare och bättre telefoni och bredbandsuppkoppling samt större utbud av TV, film och musik. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/17/20040817BIT20810/wkr0001.pdf