Labs2 skriver avtal med Swedia Networks AB via dotterbolaget Bredband2 AB.

Labs2 skriver avtal med Swedia Networks AB via dotterbolaget Bredband2 AB. Affären innebär att Labs2 via bredbandsoperatören Bredband2 levererar Ti BRIKKS och bredband till de öppna stadsnät som Swedia Networks samarbetar med. Labs2 förstärker i och med detta räckvidden för sina tjänster och når ytterligare slutanvändare. "Swedia Networks satsar på att utveckla intressanta stadsnät i Sverige, därför är det naturligt för oss att skriva ett avtal för att kunna leverera ett fullt tjänstepaket" säger Jonas Birgersson VD på Labs2. "Labs2 har genom sin närvaro i de flesta svenska öppna nät visat att de kan leverera intressanta tjänster till intressanta priser. Som stadsnätsoperatör välkomnar vi ytterligare leverantörer till vår satsning" säger Jonas Tapper, ansvarig för stadsnätsaffären på Swedia. "De nät som Swedia Networks idag har avtal med har stor potential och ett av dem som vi är intresserade av är Uppsala. En närvaro där ger oss gott komplement till vår redan etablerade närvaro i Stockholm, Göteborg, Malmö samt Linköping - Norrköping. Över tiden så kan stadsnätmarknaden bli en mycket viktig marknad och då är vi redo att göra vår del", säger Jonas Birgersson. För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 - 515 27 62 eller Jonas Tapper, 070 - 359 91 00. Labs2 Group AB Labs2 är en koncern som med modern teknik, operatörskunskap och egna utvecklingsresurser skapar tjänster för bredband. Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem, egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP telefoni), egen Internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik. Labs2 agerar primärt på den skandinaviska stadsnäts- och operatörsmarknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund. För den breda allmänheten innebär tjänsteinfrastruktur valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. Detta uttrycker sig i form av billigare och bättre telefoni och bredbandsuppkoppling samt större utbud av TV, film och musik. Swedia Networks AB Swedia Networks bygger, övervakar och underhåller alla typer av fasta och mobila nät för tele- och datakommunikation. Swedia Networks har en rikstäckande organisation i Sverige samt kompetent närvaro i flera europeiska länder. Totalt omsatte koncernen 2,4 miljarder SEK 2003 och har cirka 2000 medarbetare med bred teknisk kompetens och omfattande erfarenhet inom många krävande områden. Stadsnät är ett av Swedia Networks primära fokusområden för 2000-talet. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/30/20040830BIT20020/wkr0001.pdf