Labs2 skriver avtal med Teracom AB om leverans av Internet över DSL via dotterbolaget Bredband2 AB. Affären innebär att Labs2 via bredbandsoperatören Bredband2 levererar Ti BRIKKS, bandbredd och IP-telefoni via DSL. Initialt omfattar avtalet Värmland, Sörmland, Dalarna och Jämtland, samt Älmhult och Kungsbacka. Detta innebär att Labs2 kraftigt förstärker räckvidden för sina tjänster och når cirka 750 000 möjliga bredbandsanvändare när nätet är fullt utbyggt. "Avtalet innebär ett stort steg för oss inom Labs2 - gruppen. Detta är första gången vi kommer att leverera bandbredd över DSL. Fördelarna för kunderna är snabb leverans och att vi kommer pressa priset maximalt. Tillsammans med kunderna skall vi göra vårt yttersta för att ge mycket bandbredd per krona och långsiktigt arbeta för ännu kraftfullare kommunikationslösningar" säger Jonas Birgersson VD på Labs2. "För oss på Teracom är det naturligtvis glädjande med ytterligare en operatör i vårt öppna nät. Med ökad konkurrens kommer varje aktör att se över sina erbjudanden vilket gynnar slutkunderna. Den satsning som Teracom genomför innebär att delar av Sverige, som annars hade fått vänta länge, nu får tillgång till Internet med hög hastighet" säger Göran Arvedahl VD på Teracom AB. "Vi har under årets första sex månader bevisat att vi i öppna nät kan effektivt konkurrera med de största bolagen, nu öppnar Teracom en ny stor marknad för oss. Vi ser fram emot att ny nya kundgrupper", säger Jonas Birgersson. För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 - 515 27 62 eller Göran Arvedahl på 08-555 421 11. Labs2 är en koncern som med modern teknik, operatörskunskap och egna utvecklingsresurser skapar tjänster för bredband. Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem, egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP telefoni), egen Internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik. Labs2 agerar primärt på den skandinaviska stadsnäts- och operatörsmarknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund. För den breda allmänheten innebär tjänsteinfrastruktur valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. Detta uttrycker sig i form av billigare och bättre telefoni och bredbandsuppkoppling samt större utbud av TV, film och musik. Teracom är en ledande nätoperatör för utsändning och överföring av radio och tv samt för data-, telekom- och informationstjänster. Vidare erbjuder företaget inplaceringstjänster i master och anläggningar samt konsulttjänster och service. I koncernen finns också dotterbolag som erbjuder kompletterande produkter och tjänster. Teracom-koncernen omsätter cirka 1,9 miljarder kronor och har omkring 800 anställda. Mer information om Teracom finns på www.teracom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/18/20040818BIT20150/wkr0001.pdf