Labs2 skriver avtal med Växjö Energi AB (WEXNET), via dotterbolaget Bredband2 AB. Affären innebär att Labs2 via bredbandsoperatören Bredband2 levererar Ti BRIKKS, bredband och IP-telefoni i det konkurrensneutrala WEXNET. Detta innebär att Labs2 erhåller god räckvidd för sina tjänster till slutkunder i smålands största öppna nät. "Vi är glada över att kunna deltaga i detta intressanta projekt i en bygd som är känd för att uppskatta prisvärda erbjudanden. Tillsammans med det lokala energibolaget kan vi garantera att det blir en mycket intressant prisutveckling. Det öppna nätet skapar goda möjligheter för konkurrens och Bredband2 skall sin vana trogen se till att vara prisledande. Vårt bredband skall gå fortare och vara billigare så att de stora vinnarna blir slutanvändarna" säger Jonas Birgersson VD på Labs2. "För oss på WEXNET är det naturligtvis intressant med ytterligare en aktör som vi vet kan vara med och påverka prisbilden på ett bra sätt. Dessutom kommer detta att innebära ytterligare en operatör som erbjuder IP-baserad telefoni, något som vi tror kan innebära fördelar för våra kunder" säger Eric Åkerlund, affärsområdesansvarig för stadsnät på Växjö Energi AB. "Det som gör det hela extra intressant är den potential som finns i det stora antal lägenheter som är byggda med fiber/lan infrastruktur i Växjö. Här kommer kunderna helt kunna ersätta sina tidigare leverantörer av både Internet och framför allt telefoni. Växjö var en av de första städerna som vågade satsa stort på denna teknik, det skapar extra fördelar när vi nu tillsammans går vidare med nästa nivå av bredbandets utveckling", säger Jonas Birgersson. För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 - 515 27 62 eller Eric Åkerlund på +46 705 36 63 06. Labs2 är en koncern som med modern teknik, operatörskunskap och egna utvecklingsresurser skapar tjänster för bredband. Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem, egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP telefoni), egen Internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik. Labs2 agerar primärt på den skandinaviska stadsnät och operatörsmarknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund. För den breda allmänheten innebär tjänsteinfrastruktur valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. Detta uttrycker sig i form av billigare och bättre telefoni och bredbandsuppkoppling samt större utbud av TV, film och musik. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/03/20040802BIT20800/wkr0001.pdf