Labs2 uppgraderar sitt IP-telefonierbjudande via dotterbolaget Digisip AB

Labs2 uppgraderar sitt IP-telefonierbjudande via dotterbolaget Digisip AB Förändringen innebär att Digisip kraftigt utökar sin kapacitet att ta emot nya kunder samtidigt som abonnemangsvillkoren förbättras. Dessutom kommer möjligheten att teckna abonnemang att erbjudas i merparten av de 15 svenska stadsnät där Labs2 opererar Ti BRIKKS. "Intresset för IP-telefoni har stadigt ökat och faktiskt gjort att vi haft svårt att hinna med att leverera till alla som velat teckna abonnemang. Tillsammans med våra underleverantörer har vi utökat kapaciteten. Dessutom har vi gjort en del förbättringar i våra produktionssystem vilket möjliggör kraftiga prisförbättringar för våra kunder. Från och med den första augusti kommer vi att erbjuda tre nya abonnemang. Digisip erbjuder ett fast telefonnummer helt utan månadsavgift. Digisip introducerar även ett abonnemang där kunden erbjuds att ringa ett obegränsat antal minuter till fasta telefoner i Sverige för 95 SEK per månad. Prissänkningarna gäller från och med den första augusti." säger Jonas Birgersson VD på Labs2. "Personligen tror jag att det stora intresset för IP-telefoni kommer att fortsätta och över tid skapa mycket stora möjligheter för många abonnenter. För att jämföra med det fasta telenätet så kostar bas-abonnemanget (Telia Bas) plus tillägget för fastpris (Telia Alltid) 125 + 65 = 190 SEK. Dessutom tillkommer det vid Telias "fastpris" en startavgift på 0.45 SEK per samtal. Motsvarigheten hos Digisip är ett fastpris-abonnemang för 95 SEK, samt fri startavgift", säger Jonas Birgersson. Denna typ av pris/prestanda skillnader kommer inte att gå obemärkt förbi över tiden" säger Jonas Birgersson VD på Labs2. För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 - 515 27 62. Labs2 är en koncern som med modern teknik, operatörskunskap och egna utvecklingsresurser skapar tjänster för bredband. Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem, egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP telefoni), egen Internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik. Labs2 agerar primärt på den skandinaviska stadsnät och operatörsmarknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund. För den breda allmänheten innebär tjänsteinfrastruktur, valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. Detta uttrycker sig i form av billigare och bättre telefoni och bredbandsuppkoppling samt större utbud av TV, film och musik. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/20/20040720BIT20020/wkr0001.pdf