Pressinformation

Pressinformation Labs2 skriver avtal för leverans av bredband i Linköping, Norrköping och Katrineholm. Avtalet skrivs med Utsikt Linköping AB som är ett regionalt samarbetsföretag via dotterbolaget Bredband2 AB. Affären innebär att Labs2 via bredbandsoperatören Bredband2 levererar Ti BRIKKS, bredband och IP-telefoni i stadsnäten i Linköping, Norrköping och Katrineholm. Detta innebär att Labs2 förstärker räckvidden för sina tjänster och når ytterligare slutanvändare. "Samarbetet i Östra Götaland gör det möjligt för oss att med minimala investeringar nå ett stort antal möjliga slutkunder. Vi ser fram emot att kunna ta upp kampen med de operatörer som redan är etablerade. Detta skapar skärpt konkurrens och sporrar alla inblandade att plocka fram det allra bästa erbjudandet. Naturligtvis är vårt mål inget mindre än att vårt bredband skall ha lägst pris och högst kapacitet. Eftersom det finns ett stort antal intressanta utbildningar i regionen så tror vi att nätet kommer att fyllas av intressant innehåll som på olika sätt sprids av studerande. Vårt mål är att skapa de allra bästa tekniska, juridiska och ekonomiska förutsättningarna för att nya intressanta tjänster skall skapas, ofta av användarna själva" säger Jonas Birgersson VD på Labs2. "För oss på Utsikt är det trevligt med ytterligare en operatör som väljer att erbjuda sina tjänster via vårt kommunikationsoperatörskoncept. Bredband2 har tidigare visat att de kan stimulera förändringar i den lokala prisbilden. Detta visar ju styrkan med de öppna näten och ger oss ytterligare energi att arbeta med ytterligare utökad funktionalitet" säger Karin Gustavsson, affärsutvecklare på Utsikt. "Fjärde storstadsregionen har stor potential, vi ser fram emot att delta i detta projekt och fördjupa vårt bidrag under hösten", säger Jonas Birgersson. För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 - 515 27 62 eller Karin Gustavsson på 013-20 82 76. Labs2 är en koncern som med modern teknik, operatörskunskap och egna utvecklingsresurser skapar tjänster för bredband. Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem, egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP telefoni), egen Internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik. Labs2 agerar primärt på den skandinaviska stadsnät och operatörsmarknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund. För den breda allmänheten innebär tjänsteinfrastruktur valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. Detta uttrycker sig i form av billigare och bättre telefoni och bredbandsuppkoppling samt större utbud av TV, film och musik. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/19/20040819BIT20190/wkr0001.pdf