Lagerhaus öppnar ytterligare butik i Malmö

Report this content

Inredningskedjan Lagerhaus expanderar och öppnar sin fjärde butik i centrala Malmö. I morgon slås dörrarna upp för det senaste butikstillskottet och Lagerhaus har därmed 28 butiker i Sverige.

Inredningskedjan Lagerhaus växer på den svenska marknaden och öppnar ytterligare en butik i södra Sverige. I morgon slås dörrarna upp till den senaste butiken, belägen i Malmös nya köpcentrum Entré. Lagerhaus erbjuder ett brett sortiment med inspirerande heminredningsprodukter och engagerade medarbetare hjälper kunderna att hitta rätt.

– Vi är mycket glada över att öppna ännu en butik i Malmö. Vi tror mycket på den satsning som görs i norra Malmö och det känns roligt att få vara del i ett köpcentrum där upplevelser kombineras med handel. På Lagerhaus ska kunden uppleva förnyelse och glädje samtidigt som vi erbjuder ett brett produktsortiment, säger Janica Andersson, regionchef på Lagerhaus.

Lagerhaus, som ingår i Åhlénsgruppen, har en hög expansionstakt och målet är att årligen öppna 6-8 butiker och att ha 40-50 butiker i Sverige.

– Vi närmar oss påsk och Lagerhaus firar denna mathögtid med detaljer för det dukade bordet. Vår egendesignade serie ”Kackel” erbjuder bland annat en rolig äggkopp i flera färger, stickad äggvärmare, äggvästar i olika mönster som kompletterar äggmålningen, påskmust och goda chokladbitar. Hos oss hittar kunder även fina tallrikar, glas, ljus, servetter och annat som gör matbordet så fint som man vill ha det, säger Anna Sjöberg, inköpsansvarig på Lagerhaus.

Bifogat finns pressbilder på nyinkomna varor: rosa äggkoppen kackel, orange äggvärmare, badrumsmatta i form av en gul anka och presentpappret Kalaskompisar.

För fler pressbilder, besök www.lagerhaus.se och gå till ”kontakter" och "press" och sedan "pressbilder". Användarnamn: lagerhaus, lösenord: press2000

Lagerhaus öppnar i Entré köpcentrum, Fredsgatan 21, den 19 mars 2009 kl. 10.00.