Inbjudan till pressträff: Landshypotek presenterar onsdag 6 februari årets resultat och medlemsutdelning

Jord- och skogsbrukarnas egen bank, Landshypotek, inbjuder till pressträff för att presentera

• 2012 års resultat
  • Utlåningen till jord- och skog 2012
  • Förslag till medlemsutdelning

Landshypotek är jord- och skogsbrukarnas egen bank, ett medlemsägt alternativ till storbankerna. Landshypotek finansierar satsningar inom jord- och skog, och har öppnat för sparande även från allmänheten. Lånekunder hos Landshypotek är även medlemmar. Överskott går oavkortat tillbaka till jord- och skogsbruket, dels genom återinvestering i verksamheten, dels genom utdelning till medlemmarna.

2012 års resultat, utlåningen till jord- och skog, och förslag till medlemsutdelning presenteras vid en pressträff:

• Tid: Onsdag 6 februari 2013 kl. 11.00
  • Plats: Landshypoteks huvudkontor, Regeringsgatan 48 Stockholm

Vid pressträffen medverkar vd Kjell Hedman och ekonomi- och finanschef Björn Ordell.

Var vänlig anmäl deltagande innan kl. 9.00 onsdag 6 feb till kommunikationschef Tomas Uddin (tomas.uddin@landshypotek.se; 070-299 24 08)

För ytterligare information:

Tomas Uddin, kommunikationschef: 08-459 04 08, 070-299 24 08

Landshypotek är ett medlemsägt företag med uppgift att tillhandahålla konkurrenskraftig finansiering till Sveriges jord- och skogsägare.
Landshypotek är marknadsledande med en utlåning på närmare 60 miljarder kronor. Landshypotek har 120 medarbetare på 18 orter i Sverige.

Om oss

Landshypotek Bank är Sveriges nionde största bank med uppgift att tillhandahålla konkurrenskraftig finansiering till Sveriges jord- och skogsägare. Banken erbjuder även sparande med goda villkor till alla med ett hjärta som klappar för landsbygden. Banken erbjuder också bolån till hus. Landshypotek Bank har närmare 170 medarbetare på 19 orter i Sverige. www.landshypotek.se