Lägre räntor på bottenlån till jord- och skogsbruk

Lägre räntor på bottenlån till jord- och skogsbruk Nu sänker Landshypotek räntorna. Den rörliga räntan är 5,50 procent. Den lägsta fasta räntan är 5,60 procent och t ex treårsräntan 5,70 procent. De nya räntorna gäller fr o m den 3 mars 1998. Landshypotek erbjuder bottenlån till jord- och skogsbrukare mot säkerhet i mark och byggnader. Lånestocken är på cirka 24 miljarder kronor. -Våra räntor är bland de lägsta på marknaden, hävdar Ulf Fredrikson, VD för Landshypotek AB i Stockholm. Genom återbäring på inbetalda räntor, storkundsrabatter och konverteringsrabatter blir den totala finansieringskostnaden för våra medlemmar mycket låg. Vi har heller inga uppläggnings- eller aviseringsavgifter. Vid årsskiftet inledde Landshypotek ett samarbete med Länsförsäkringar för att kunna erbjuda sina kunder ett heltäckande sortiment av bank- och försäkringstjänster. Landshypotek grundades 1836 och har i dag 81 000 medlemmar. Affärsidén är att vara ett bottenlåneinstitut för jord- och skogsbruk. Landshypoteks andel av lantbrukets bottenlånemarknad är cirka 70 procent. För närmare information, kontakta Landshypotek Ulf Fredrikson, VD Strandvägen 1, 104 41 Stockholm Tel: 08-459 04 00, Fax: 08-459 04 21 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/03/02/19990902BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/03/02/19990902BIT00450/bit0002.pdf

Om oss

Landshypotek Bank är Sveriges nionde största bank med uppgift att tillhandahålla konkurrenskraftig finansiering till Sveriges jord- och skogsägare. Landshypotek Bank är marknadsledande med en utlåning på cirka 65 miljarder kronor. Banken ägs av bankens 42 000 låntagare organiserade som medlemmar i Landshypotek Ekonomisk Förening. Landshypotek Bank har närmare 160 medarbetare på 19 orter i Sverige. www.landshypotek.se Liza Nyberg är VD.