Lägre räntor på bottenlån till jord- och skogsbruk

Lägre räntor på bottenlån till jord- och skogsbruk Nu sänker Landshypotek räntorna. Den rörliga räntan är 5,50 procent. Den lägsta fasta räntan är 5,60 procent och t ex treårsräntan 5,70 procent. De nya räntorna gäller fr o m den 3 mars 1998. Landshypotek erbjuder bottenlån till jord- och skogsbrukare mot säkerhet i mark och byggnader. Lånestocken är på cirka 24 miljarder kronor. -Våra räntor är bland de lägsta på marknaden, hävdar Ulf Fredrikson, VD för Landshypotek AB i Stockholm. Genom återbäring på inbetalda räntor, storkundsrabatter och konverteringsrabatter blir den totala finansieringskostnaden för våra medlemmar mycket låg. Vi har heller inga uppläggnings- eller aviseringsavgifter. Vid årsskiftet inledde Landshypotek ett samarbete med Länsförsäkringar för att kunna erbjuda sina kunder ett heltäckande sortiment av bank- och försäkringstjänster. Landshypotek grundades 1836 och har i dag 81 000 medlemmar. Affärsidén är att vara ett bottenlåneinstitut för jord- och skogsbruk. Landshypoteks andel av lantbrukets bottenlånemarknad är cirka 70 procent. För närmare information, kontakta Landshypotek Ulf Fredrikson, VD Strandvägen 1, 104 41 Stockholm Tel: 08-459 04 00, Fax: 08-459 04 21 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/03/02/19990902BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/03/02/19990902BIT00450/bit0002.pdf

Om oss

Landshypotek Bank är Sveriges nionde största bank med uppgift att tillhandahålla konkurrenskraftig finansiering till Sveriges jord- och skogsägare. Banken erbjuder även sparande med goda villkor till alla med ett hjärta som klappar för landsbygden. Banken erbjuder också bolån till hus. Landshypotek Bank har närmare 170 medarbetare på 19 orter i Sverige. www.landshypotek.se