Landshypotek Bank har redan en miljard i utlåning med sitt nya bolån till hus

Kundernas intresse för Landshypotek Bank som ny aktör på bolånemarknaden har varit mycket stort. Under hösten öppnade banken för bolån till husägare. Nu i dagarna passerar banken en miljard kronor i utlåning till de nya bolånekunderna.

– Kundresponsen har varit otroligt snabb och direkt. Vi har ju trott på satsningen men vi har samtidigt växt snabbare än vad vi hade kunnat förvänta oss. Det bekräftar att bankkunderna ser behovet av en utmanare och en annorlunda bank på svensk bankmarknad, konstaterar Catharina Åbjörnsson Lindgren, tf VD på Landshypotek Bank.

Landshypotek Bank öppnade i oktober på allvar för bolånekunder i hus, framförallt utanför landets tre största städer. Men banken har funnits länge och har med sig erfarenheter från en över 180-årig historia med utlåning till jord och skog. Många nya kunder har nu hittat till den värderingsmässigt annorlunda banken som har konkurrenskraftiga räntor och presenterat en helt ny digital ansökan på marknaden. På bara några månader har den samlade utlåningen till husägare växt till över en miljard kronor.

Banken hoppas på fortsatt stort intresse.

– Med vår unika digitala ansökan är det enkelt att ansöka om bolån alla tider på dygnet. Många kunder upplever att det är enkelt och smidigt att flytta sitt lån till oss, säger Erik Henriksson, privatmarknadschef på Landshypotek Bank.

Fram till den 31 mars kan nya kunder ta del av det särskilda erbjudande banken har haft för nya kunder. I erbjudandet ges rabatter i nivåer utifrån belåningsgrad där den bästa räntan är 0,99 procent. All kundinfo finns på vår bolånesida.

– Det är glädjande att allt fler upptäcker och byter bank till oss. Det är för oss en bra start på en långsiktig satsning för att göra något annorlunda och bra för kunderna på svenska bolånemarknaden, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren.

För ytterligare information:
Sofie Essayh, kommunikatör Landshypotek Bank, 070-285 13 63

Om Landshypotek Bank
Landshypotek Bank grundades 1836 och är en de tio största bankerna i Sverige. Banken har fokus på tjänster inom låna och spara. Kunderna lånar historiskt till jord och skog men nu även till hus. Banken ägs av 40 000 jord- och skogsbrukskunder, organiserade i en ekonomisk förening. Tillsammans stärker banken och kunderna de gröna näringarna och möjliggör därmed att vi alla kan ta del av närproducerad mat och svenska skogsråvaror. Landshypotek Bank har cirka 170 medarbetare på 19 orter i Sverige.

Kundresponsen har varit otroligt snabb och direkt.
Catharina Åbjörnsson Lindgren, tf VD på Landshypotek Bank.
Catharina Åbjörnsson Lindgren, tf VD på Landshypotek Bank.
Erik Henriksson, privatmarknadschef på Landshypotek Bank.