Landshypotek Bank och Falu Rödfärg åker ut på turné i sommar

Landshypotek Bank och Falu Rödfärg ger sig nu ut i sommarsverige på en gemensam turné. Med start den 16 juni går det att besöka den faluröda stugan med omringande trädgård vid bygg- och måleributiker för att dela sina husplaner och få tips på vägen. Totalt besöks 14 platser runt om i landet.

Landshypotek Bank och Falu Rödfärg har båda ett hjärta som klappar för den svenska landsbygden och vill skapa möjligheter för människor att förverkliga god boendemiljö i hela landet.

Landshypotek Bank har i drygt 200 år finansierat satsningar på den svenska landsbygden. Banken möjliggör tillsammans med sina kunder att svensk landsbygd och livet utanför storstäderna fortsätter att utvecklas.

– Det känns kul att göra den här turnén tillsammans med Falu Rödfärg som liksom vi har en lång historia av att utveckla den svenska landsbygden. Vi hoppas med samarbetet kunna inspirera och ge möjligheter för fler till ett bättre boende och fortsatt livskvalitet, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.

Falu Rödfärg har i över 250 år satt färg på svenska hus och stugor, ladugårdar och moderna villor.

– Varför tycker vi så mycket om röda stugor? När man ser en röd stuga anknyter vi detta till gröna ängar, rapsgula fält, djupa skogar och mörkröda ladugårdar i öppna landskap. Man ser lugna, fridfulla miljöer som i sin tur väcker känslor av trygghet, vänskap och gemenskap. Detta härliga landskap jobbar både Falu Rödfärg och Landshypotek Bank mycket för och det ska bli mycket roligt att få göra denna turné tillsammans med dem, säger Johan Molin, vd Falu Rödfärg.

På plats kommer besökarna att kunna ställa frågor kring boende, hem, hus och finansiering i en uppbyggd trädgård med en röd stuga med vita knutar. Falu Rödfärg kommer att visa hur det går till när den klassiska rödfärgen kokas.

För mer information vänligen kontakta:
Sofie Essayh, kommunikatör Landshypotek Bank,
070-285 13 63, sofie.essayh@landshypotek.se

Om Landshypotek Bank
Landshypotek Bank är en de tio största bankerna i Sverige och har till huvuduppgift att finansiera Sveriges jord- och skogsbrukare. Banken erbjuder även sparande för alla och bolån till husägare utanför storstäderna. Kunderna i banken bidrar till att stärka de gröna näringarna och att vi alla därmed kan ta del av närproducerad mat och svenska skogsråvaror. Landshypotek Bank har drygt 180 medarbetare på 19 orter i Sverige.

Om Falu Rödförg
Falu Rödfärg har i över 250 år producerat den unika färgen vilket har satt en unik prägel på hela Sverige. Idag har Falu Rödfärg ett alltjämt växande sortiment med flera färgprodukter men även målartillbehör och exklusiva designprodukter.

Hit kommer turnén:

16-jun Simrishamn XL Bygg
17-jun Helsingborg Hornbach
30-jun Uppsala Beijer Bygg
01-jul Västerås Happy Homes
07-jul Västervik Woody
08-jul Vimmerby Woody
14-jul Nyköping Woody
15-jul Jönköping Nordsjö
21-jul Vagnhärad Woody
22-jul Karlskrona Colorama
28-jul Sundsvall Colorama
29-jul Östersund XL Bygg
04-aug Arvika Colorama
05-aug Karlstad Nordsjö

Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.