Nya banktjänster till lantbrukare

Länsförsäkringar Wasa och Landshypotek deltar på Elmiamässan i Jönköping mellan den 21-24 oktober. Montrar: Landshypotek 1:F37 LänsförsäkringarWasa 1:F32 Nya banktjänster till lantbrukare Under oktober lanserar Länsförsäkringar Wasa och Landshypotek tillsammans det nya Lantbrukarpaketet. I paketet ingår bl a Rörelsekonto med VISA-Kort, Rörelsekredit, Placeringskonto och Topplån. Tillsammans med Landshypoteks bottenlån och Länsförsäkringar Wasas försäkringar täcker det in lantbrukarnas behov av bank- och försäkringslösningar. Dessutom ingår ett flertal servicetjänster som gör bankkontakterna enkla och smidiga. Exempel på detta är Telefonbanken som tillhandahåller service mellan 06.00-24.00. -Både Länsförsäkringar Wasa och Landshypotek är välkända företag hos lantbrukarna, menar Sören Ericson, VD på Länsförsäkringar Bank. Samarbetet kring Lantbrukarpaketet faller sig därför naturligt. På de orter där Länsförsäkringar Wasa bedriver försäkringsverksamhet finns också bankservice. - Genom samarbetet förstärker vi den lokala förankringen ytterligare. Vilket innebär att både i bank- och försäkringsfrågor kan kunderna vända sig till sin ordinarie kontaktperson, säger Ulf Fredrikson VD på Landshypotek. Länsförsäkringar Wasa har mer än 100 års erfarenhet av att försäkra lantbruk och har därför goda kunskaper om lantbrukares verksamhet. På många orter känner personalen kunderna personligen. Bankrörelsen startade 1996 och omfattar de funktioner som krävs av en modern bank. Landshypotek har varit lantbrukets ledande bottenlåneinstitut i drygt 160 år. Ränta från första dagen -Genom samarbetet kring Lantbrukarpaketet breddar vi vårt utbud och service, menar Sören Ericson. Våra låneräntor tillhör marknadens lägsta och sparräntorna de högsta. På både Placerings- och Rörelsekontot räknas räntan från första kronan, 365 dagar om året. I paketet ingår Länsförsäkringar Banks VISA-Kort, kopplat till Rörelsekontot. Kortet kan användas för uttag både i Minuten och Bankomat och som betalkort med upp till 40 dagars räntefri kredit. Förutom Rörelsekonto Lantbruk, till vilket en kredit kan kopplas, ingår betaltjänsten Bankgiro Direkt, Topplån, Placeringskonto Lantbruk och Telefonbankstjänster. Det finns också ett antal tilläggstjänster. För närmare information, kontakta: Länsförsäkringar Bank Sören Ericson, VD 106 50 Stockholm Tel: 08-690 16 00 Fax: 08-24 61 91 eller Landshypotek Ulf Fredrikson, VD Strandvägen 1, 104 41 Stockholm Tel: 08-459 04 00. Fax: 08-783 02 94 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/12/19990902BIT00430/bit0002.pdf http://www.bit.se/bitonline/1998/10/12/19990902BIT00430/bit0001.doc

Om oss

Landshypotek Bank är Sveriges nionde största bank med uppgift att tillhandahålla konkurrenskraftig finansiering till Sveriges jord- och skogsägare. Banken erbjuder även sparande med goda villkor till alla med ett hjärta som klappar för landsbygden. Banken erbjuder också bolån till hus. Landshypotek Bank har närmare 170 medarbetare på 19 orter i Sverige. www.landshypotek.se