Lannebo Fonder rankas högst bland fonddistributörer

Lannebo Fonder hamnar i topp i Kantar SIFO Prosperas årliga undersökning bland Sveriges fonddistributörer och utvärderare. Undersökningen baseras på intervjuer med 44 sälj-, analys- och distributionschefer som rankar Sveriges 26 största fondbolag. Intervjufrågorna täcker en mängd områden som fondernas avkastning, förvaltarnas kompetens samt service och produktinformation.

- Vi är tacksamma och inspirerade att få bevis på att vårt fokus på kvalitet i alla led ger resultat. Hela vår verksamhet präglas förstås av strävan att långsiktigt nå hög avkastning till en rimlig risk genom aktivt förvaltade fonder. Därtill arbetar vi intensivt med tät dialog, informationsgivning och service gentemot våra distributörer runt om i landet. Att de rankar oss högst ger hela vårt team av förvaltare, service- och säljstyrka ytterligare inspiration att fortsätta vårt dedikerade arbete. Mycket roligt! säger marknads- och försäljningschef Daniel Sundqvist.

VD, Martin Öqvist kommenterar styrkorna inom Lannebo Fonder:

- Vi är en oberoende och entreprenörsdriven organisation, det påverkar allt vi gör. Vi får inte våra kunder automatiskt för att vi ingår i en stor koncern, vi måste hela tiden få kunderna att välja oss. Jag känner stor respekt för det engagemang och den lojalitet som våra medarbetare visar. Jag är glad att det ger resultat och tacksam att det i sin tur genererar så fin rankning igen bland Sveriges fonddistributörer och utvärderare. Nu fortsätter vi i samma anda och tappar aldrig fokus på våra ledord: oberoende, långsiktighet och riskmedvetenhet.

Undersökningen genomfördes av KANTAR | SIFO Prospera i oktober-november 2017.