Lannebo Sverige Plus är Årets Sverigefond 2018!

Lannebo Sverige Plus utses till Årets Sverigefond 2018 av Privata Affärer med motiveringen ”En aktiv Sverigefond som gasar och bromsar med kontroll.” Fonden fyllde även 10 år i december 2018 och hade då högst avkastning bland Sverigefonder på Morningstar: 382 procent! (jämförelseindex SIXPRX 274 procent under perioden 20081211-20181211).​

Vad är förklaringen till de starka siffrorna?
»Att vi formulerat en placeringsstrategi som vi sedan hållit oss till, även under de perioder när omgivningen ifrågasatt och varit kritiska till vad vi håller på med. Vår uppgift är att identifiera aktier med god avkastning över tid till en rimlig risknivå. Om vi ska lyckas med det krävs det att vi vågar gå mot strömmen och litar till vår analys. Aktiemarknaden är inte alltid rationell utan präglas mycket av flockmentalitet. Det är jobbigt att investera i en aktie som ingen annan tror på, men det är också i de lägena som vi kan göra de bästa affärerna.«, säger förvaltarna Martin Wallin och Robin Nestor.

Och nu en utmärkelse från Privata Affärer för Årets Sverigefond 2018 - kommentarer?
»Det är så klart kul och ett tydligt kvitto på att vi gör rätt. Men utmärkelser i all ära – det viktigaste är ju att vi lyckas leverera en god avkastning åt alla de människor som investerat sina besparingar eller sitt premiepensionskapital i Lannebo Sverige Plus.«

Läs mer om fonden och investera här.

Daniel Sundqvist
Marknads- och försäljningschef
+46(0)70-440 10 81
daniel.sundqvist@lannebo.se