Göran Karmehag är ny vd för Länsförsäkringar Västerbotten

Göran Karmehag har av utsetts till vd för Länsförsäkringar Västerbotten. Göran Karmehag är idag bolagets marknadschef för affärsområde försäkring, med ansvar för hela sakaffären inom segmenten privat, företag och lantbruk.

• Vi är mycket glada över rekryteringen av Göran, som har lång och gedigen erfarenhet av försäkringsbranschen. Styrelsen bedömer att Göran Karmehag med sin kompetens, nyfikenhet och långa erfarenhet är rätt person att fortsätta arbetet med att utveckla verksamheten inom Länsförsäkringar Västerbotten, säger Maria Wallin Wållberg, styrelsens ordförande.

Göran Karmehag började sin bana inom försäkringsområdet redan som tjugoåring, och har tidigare jobbat på Faval Försäkringsmäklare och Trygg Hansa. År 2000 kom han för andra gången till Länsförsäkringar Västerbotten, då i rollen som marknadschef.

• Jag är otroligt glad och tacksam att jag fått förtroendet att vara med och leda och utveckla Länsförsäkringar Västerbotten. Det är en omvälvande tid, branschen står inför både stora utmaningar och spännande möjligheter. Som vd för ett lokalt och kundägt bolag vill jag värna om det personliga kundmötet och utveckla vår lokala affärsidé – något jag verkligen brinner för, säger Göran Karmehag.

Göran tillträder sin tjänst efter sommaren och efterträder då Göran Spetz som går i pension.

För ytterligare information, kontakta:

Maria Wallin Wållberg, styrelseordförande Länsförsäkringar Västerbotten, 070-588 67 66

Göran Karmehag, tillträdande vd Länsförsäkringar Västerbotten, 070-587 92 05

Presskontakt:

Lotta Gisselberg
lotta.gisselberg@LFvasterbotten.se

Närhet skapar trygghet. Länsförsäkringar Västerbotten är ett lokalt och kundägt bolag med Västerbotten som enda marknad. Vår filosofi är enkel – vi ägs av våra kunder och vi vill finnas nära dem och förstå deras behov. Vi erbjuder ekonomisk service med tjänster kring bank, försäkring och fastighetsförmedling under ett och samma tak. Våra kontor finns i Umeå, Skellefteå och Lycksele, vi har 140 000 kunder och nära 200 medarbetare. Tillsammans med våra kollegor i de övriga 22 länsförsäkringsbolagen bildar vi en rikstäckande bolagsgrupp med ett av Sveriges starkaste varumärken.