Anna Hagdorn ny skattechef på LFAB

Anna Hagdorn har rekryterats till tjänsten som skattechef på Länsförsäkringar AB. Hon tillträder under våren.

Anna Hagdorn har mångårig erfarenhet av skattefrågor med svensk företagsbeskattning och pensionsrelaterade skattefrågor som specialitet. Anna har de senaste fem åren varit skattechef på Folksam och innan dess har hon bland annat arbetat som skattekonsult på Grant Thornton.

– Jag ser fram emot att börja på Länsförsäkringar som har ett brett kunderbjudande både inom bank- och försäkringsverksamhet och att få bidra till att utveckla en skatteavdelning som stöttar verksamhetens olika behov, säger Anna Hagdorn.

Malin Rylander-Leijon, CFO i Länsförsäkringar AB-koncernen och rekryterande chef är väldigt glad över att ha värvat Anna:

– Anna kommer med sin erfarenhet och kompetens bidra till att ta skattefunktionen och arbetet med skattefrågor inom koncernen till nästa nivå. Länsförsäkringar har ett stort fokus på hållbarhetsarbete och målbilden att tydligare föra in frågorna om hur skatter ska hanteras för att på ett hållbart sätt vårda Länsförsäkringars varumärke kommer vara ett fokus framöver, säger Malin Rylander-Leijon.

Malin Rylander-Leijon, CFO i LFAB-koncernen, 073-964 08 64
Anna Hagdorn, tillträdande skattechef i LFAB-koncernen 070-228 88 20
LFAB Presstjänst, 08-588 418 50

Länsförsäkringar är Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Kunderna i vart och ett av landets län äger sitt lokala och självständiga länsförsäkringsbolag. 23 länsförsäkringsbolag samverkar genom det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB, som bedriver utveckling och service inom bank, liv-, sak- och djurförsäkring. Länsförsäkringar har ett brett utbud av försäkringar och banktjänster för privatpersoner, företag och lantbruk. Samtliga bolag inom länsförsäkringsgruppen är miljöcertifierade enligt ISO 14001.